OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
Träffas och Trivas är en verksamhet som fokuserar på att skapa meningsfulla mötesplatser för äldre. Våra träffpunkter erbjuder social samvaro, aktiviteter och stöd för att främja hälsa och välbefinnande bland äldre i vår kommun.
Träffas och Trivas drivs som ett samarbetsprojekt mellan omsorgsförvaltningen och Sandvikenhus under perioden augusti24 till dec-27 och finansieras genom ett samarbete mellan Sandvikens Kommun och Göranssonska stiftelserna.
Vi erbjuder dig en stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du gör skillnad varje dag. Du kommer att ha en stor möjlighet att vara med och utveckla verksamheten och du kommer att få engagerade kollegor och en trivsam arbetsplats.
Är du en engagerad och empatisk person som vill förbättra livskvaliteten för äldre? Har du erfarenhet av socialt arbete eller aktiviteter för seniorer? Då är det dig vi söker!
ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på Träffas och Trivas kommer du att:
• Planera och genomföra olika aktiviteter som främjar social interaktion och välmående bland äldre.
• Stötta och inspirera äldre till att delta i våra program och aktiviteter.
• Samarbeta med kollegor, frivilliga och andra aktörer för att utveckla och förbättra verksamheten.
• Skapa en trygg och välkomnande atmosfär på våra träffpunkter.
• Dokumentera och följa upp projektet under hela projekttiden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom vård, omsorg, socialt arbete eller liknande. Ett krav är att du ska ha erfarenhet av arbete med äldre, gärna inom liknande verksamhet. Du behöver vara kreativ, initiativrik och bra på att organisera aktiviteter. Du har en god samarbetsförmåga och ett stort hjärta för äldre. Du är också kommunikativ och lyhörd för deltagarnas behov och önskemål. Du har en förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Anställningen är en projektanställning t.o.m. 271231, deltid 75%.
En projektanställning konverteras inte till en tillsvidareanställning och ger inte heller företrädesrätt till återanställning enligt 5§ LAS.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar
Vill du veta hur det är att bo och leva i Sandvikens kommun? Kontakta oss gärna på telefonnummer 026-24 24 32 så berättar vi mer!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om du har skyddad identitet ber vid dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69