Medarbetare till Treasury Backoffice

Medarbetare till Treasury Backoffice

Arbetsbeskrivning

Har du en några års erfarenhet från ett företags Treasury Backofficefunktion och trivs i en internationell arbetsmiljö? Trivs du i en föränderlig miljö som präglas av teamwork? Då är det dig vi letar efter! Vi söker just nu en medarbetare för vår kunds räkning till deras Treasury Backofficeavdelning. Detta är ett konsultuppdrag i Sigtuna/ Norra Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i mitten/slutet av september för att pågå till slutet av året med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

Finansiell redovisning utförd i finanssystemet CRM
Löpande cash management inklusive utförande av finansiella betalningar och kontoavstämning.
Löpande bokföring och avstämning av finansiella transaktioner såsom räntebetalningar, elhandel och valutaaffärer.
Bokslutsarbete värdering av finansiella kontrakt i enlighet med IFRS9
Hantering av fullmakter
Kontakt med affärsmotparter såsom banker, Euroclear och andra finansiella institut
Framtagande av finansiella rapporter och kostnadsanalys


Vem är du?
Vi söker dig som har avslutat en akademisk examen inom ekonomi eller redovisning. Du har bred erfarenhet, minst fem år av back-office arbete inom Corporate Treasury. Som person är du en lagspelare, prestigelös, strukturerad, ansvarsfull, driven och har god förmåga att anpassa dig till nya miljöer.

Med dig i bagaget har du erfarenhet av att administrera finansiella instrument såsom terminer, certifikat, obligationer, valuta-och ränteprodukter. Vidare har du god erfarenhet av finanssystem, CRM mm.
Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö är det viktigt att har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.




Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i september och löper till årsskiftet med god chans till förlängning. Du kommer vara anställd av Poolia Finance. Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Finance AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 1 september 2021
  • Ansök senast: 10 september 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024