OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du precis påbörjat din karriär inomTreasury och vill börja på ett dynamiskt bolag? Trivs du i en mindre grupp där du får helhetssyn av Treasuryavdelningen? Läs mer om rollen nedan!
Som medarbetare inom Treasury Operations tillhör du Cash Flow Management team som består av elva personer. Tillsammans med tre medarbetare på Operations arbetar du med bland annat:
- Finansiella betalningar
- Sammanställning av likviditet
- Dagliga avstämningar av bankkonton,
- FX och MM-affärer
- Bokslutsarbete,
- Cash pool-administration
Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du att arbeta med övrigt löpande arbete på avdelningen. I din roll ingår också att vara delaktig i olika projekt för att löpande utveckla och förbättra arbetssättet inom området Operations.
Tjänsten innebär daglig global support till vår kunds dotterbolag i Treasuryfrågor samt kontakt med externa samarbetspartners. Du får därmed en helhetssyn av Treasuryavdelningen och god kännedom om hur de finansiella flödena fungerar i en stor internationell koncern.
Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med något års erfarenhet av arbete med Operations/Backoffice inom Treasury, Bank eller från ett Kapitalförvaltningsbolag. Du har goda kunskaper i MS Office, i synnerhet Excel, och har du erfarenhet av CRM, Trax, SAP eller Opus Capita är detta meriterande. Då vi verkar i Sverige men arbetar i en global miljö är dina kunskaper i engelska och svenska utmärkta, i både tal och i skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är en noggrann och metodisk genomförare. Du blir en del av ett dynamiskt bolag och vi ser i och med detta att du är nytänkande och en kreativ problemlösare. Du är en ansvarsfull och stöttande lagspelare med ett brinnande intresse för siffror och ett strukturerat arbetssätt, vidare är du nyfiken och vill vara med och driva utvecklingen av avdelningen. I rollen har du många kontakter, både internt och externt, och därför är din goda samarbets- och kommunikationsförmåga mycket viktig.
Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start i mitten av januari 2019 och förväntas pågå till augusti 2019. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag. Detta kan du göra enkelt via din mobil.
Har du frågor rörande rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Koblet- 076 647 16 44.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88