OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fundler är en snabbväxande fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital rådgivningsplattform. Med högre precision, låga avgifter och digital användning utmanar vi det traditionella sättet att investera pengar på. Vi är stolta över att dagligen hjälpa människor till bättre investeringsbeslut. Med över 54 000 användare står vi redo att ta nästa kliv i vår tillväxtresa och stärker nu vårt team inom back office.
Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba inom Backoffice samt trivs med att ta ett ansvar för nya och befintliga kunder. Du ingår i ett team där du tillsammans med dina kollegor hanterar administrativa uppgifter samt kunddokumentation och kundkontakt. Tillsammans supporterar ni bolagets övriga funktioner och ser till att de regelverk som Fundler verkar under efterlevs.
För att lyckas i rollen tror vi att du är hjälpsam, noggrann, ansvarstagande och driven. Men framför allt hoppas vi att du, precis som vi, brinner för sparande och investeringar.
Vad innebär det att jobba på Backoffice hos Fundler?
Du kommer att ha daglig kontakt med våra kunder för att via telefon hjälpa dem med blanketter och ärenden.
Du kommer att assistera Fundlers advisory team genom att hantera administrativa ärenden.
Du kommer operativt att administrera pensionsaffärer.
Du har löpande kontakt med externa parter såsom försäkringsbolag och kunder.
Du får assistera teamet på Customer success.
Du får i viss grad hantera inkommande kundfrågor från befintliga och potentiella kunder.
Din profil
Vi vill alltid ge våra kunder bästa möjliga service i kontakten med oss. Vi värdesätter ditt intresse för pensioner och investeringar samt förmåga att förmedla finansiella tjänster via telefon. Vi ser även att du tidigare jobbat inom en liknande funktion.
För att passa i rollen tror vi att du:
Har ett intresse för finans.
Är duktig på att bygga relationer, både med kunder och kollegor.
Tycker om att arbeta i team.
Besitter goda kunskaper i Excel och digitalt arbete.
Har erfarenhet av administrativt arbete.
Tycker om att arbeta i en rörlig miljö och vara med på en startup resa!
Det här erbjuder Fundler dig
I rollen som medarbetare på Backoffice får du en bra grund för en vidare karriär inom Fundler. Här kommer du rakt in i hjärtat av vår verksamhet. Du sitter närmast kunden och får en bra förståelse för vad våra kunder efterfrågar. Du lär dig mer om placeringar, sparande och pension. Vi värnar om våra talanger oavsett var i bolaget man sitter och med kunskap från Backoffice ges du möjlighet för att gå vidare till andra roller.
Du får ett meriterande, spännande och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tempot är högt och förväntningarna är stora, men i gengäld får du arbeta med ett roligt team på vårt kontor på Östermalm i Stockholm där du har möjlighet att påverka och fortsätta utveckla en av Sveriges största oberoende rådgivare!
Låter detta intressant? Var snabb med att skicka in din ansökan, rekrytering sker löpande.
CV skickas till: jobb@fundler.se