Medarbetare till vår bokningsavdelning

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Till vårt distrikt i Borås söker vi nu en medarbetare till bokningsavdelningen. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter:

* Bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes- och utrikestransporter
* Kundförfrågningar gällande priser och transporter
* Tullhantering
* Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll
* Kontakt med kunder, trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa

Din Profil:

Vi söker dig som vill vara del av ett glatt team på 8 personer. Du är serviceinriktad, driven, kommunikativ och har nära till skratt, precis som vi!


* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
* Du har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem.
* Du har utbildning på minst gymnasienivå.
* Det är starkt meriterande om du har dokumenterad arbetserfarenhet av tull, export och import.
* Du är ansvarsfull, flexibel, stresstålig och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt.
* Du trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem
* Du tycker om att jobba i team men kan även jobba självständigt.

Information och ansökan:

Rollen är ett vikariat på heltid mellan 2022-09-01-2023-08-29 med stor möjlighet till förlängning. Placeringsorten är Borås.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Sabina Mulahasanovic via sabina.mulahasanovic@dbschenker.com.
Skicka gärna din ansökan senast 18/7-2022. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 20 juli 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Tulladministratör till kommande uppdrag!

Tulladministratör till kommande uppdrag!

13 december 2024

Tulladministratör till kommande uppdrag!

Tulladministratör till kommande uppdrag!

13 december 2024

Customs Specialist

Customs Specialist

20 november 2024