Medarbetare till vår Kund- och medlemsservice

Medarbetare till vår Kund- och medlemsservice

Arbetsbeskrivning

Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu - våra medarbetare.

Gillar du kundservice och administration? Trivs du med att vara spindeln i nätet? Då kan det vara just dig vi söker!

Arbetsuppgifter
Denna tjänst kommer tillhöra Boendeservice där vårt uppdrag går ut på att ge service till bostadsrättsinnehavare och hyresgäster. Det genom att administrera och besvara alla förekommande frågor gällande medlemmens boende exempelvis felanmälan, HSB-medlemskap, beställning av nycklar, avgiftsavier och hantering av gästlägenheter.

Du kommer att tillhöra ett team som hjälps åt och samarbetar, dina främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och dator. Arbetet är omväxlande med högt tempo och du har mycket kontakter både externt och internt.

Tjänsten är till stor del placerad på vårt trevliga lokalkontor i Hisings Backa. Därmed ingår även besök och diverse kontorsgöromål.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som…

- Trivs med att arbeta inom service och att ha kunden i fokus

- Har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i svenska och engelska i såväl tal som skrift

- Har ett gott ordningssinne

- Tidigare har arbetat inom service

Därtill är det ett plus om du har erfarenhet av arbete i Excel samt CRM- och telefonväxelsystem. Slutligen ser vi gärna att du gillar utveckling och att arbeta med förbättringar av arbetssätt och processer.

Personliga egenskaper
Du som söker ska vara en utåtriktad problemlösare som tycker om att hjälpa andra. Då arbetet innebär kundkontakt behöver du vara serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du kan behålla lugnet och prioritera när det blir många bollar i luften.

Som ovan nämnt arbetar du i ett tight team där vi hjälps åt och stöttar varandra. Utifrån det vill vi att du är en lagspelare som både vill hjälpa andra och kan ta emot hjälp själv.

Vi erbjuder
Hos oss får du ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation. Du får arbeta i en mångsidig verksamhet med värderingarna i centrum och med fokus på att ständigt utveckla det goda boendet.

Vi ger dig möjligheterna att utvecklas, men det är du själv som har ansvaret att förvalta dem. Som medarbetare på HSB Göteborg agerar du professionellt och kundfokuserat i alla sammanhang. Hjälper du oss att skapa mervärde för våra medlemmar och dessutom är en schysst kollega tror vi på ett långt och givande samarbete med dig och vi lovar att dina insatser värdesätts.

För att säkerställa att vi upprätthåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare och kunder tillämpar vi drogtestning som en del av vår rekryteringsprocess. Vi på HSB Göteborg har nolltolerans gällande droger och alkohol på arbetsplatsen och testningen är en standardprocedur som används för att säkerställa att våra nya medarbetare är redo att utföra sina arbetsuppgifter på ett säkert och professionellt sätt. Om du har frågor eller oro kring detta, tveka inte att ta kontakt med oss.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 12 månader. Sista ansökningsdag är 3 september, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer? Kontakta Malin Sandberg, Tf. Gruppchef Kund- och medlemsservice, på malin.sandberg@hsb.se.

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.s

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Rofors

Joakim Axelsson

Magnus Gustafsson

Björn Pettersson

Per-Anders Olsson

Lise-Lei Hugosson

Lise-Leo

Kari Svedevall

Sophie Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Besöksadress

Kungsgatan 25 B
None

Postadress

Box 1226
VÄNERSBORG, 46228

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024