Medarbetare till vår Kund- och medlemsservice

Medarbetare till vår Kund- och medlemsservice

Arbetsbeskrivning

Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu – våra medarbetare.
På HSB Göteborg har vårt Kund- och medlemsservice ett av de viktigaste uppdragen – att hjälpa styrelserna i våra bostadsrättsföreningar, bostadsrättsinnehavare och hyresgäster. Avdelningen består av två grupper, Boendeservice och Styrelseservice. Nu söker vi en ny kollega till gruppen Styrelseservice.
Gillar du kundservice och administration?Är du en engagerad lagspelare som drivs av att hjälpa andra?Då kan det vara dig vi söker!
ArbetsuppgifterI rollen som medarbetare inom Styrelseservicehanterar du ett antal olika arbetsuppgifter som alla syftar till att stötta styrelserna i våra bostadsrättsföreningar. Det kan exempelvis vara rådgivning via telefon, support i våra digitala tjänster, hantering av garage och parkeringsplatser samt fakturering. Fokus ligger på administrativa uppgifter. Dina främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och dator.Det är ett omväxlande arbete med högt tempo och du har mycket kontakter både externt och internt.
Den huvudsakliga arbetsplatsen är vårt kontor i Johanneberg, men vid enstaka tillfällen kan arbete ske på lokalkontoret i Hisings Backa. Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag.
KvalifikationerTill denna tjänst söker vi dig som…
Har tidigare erfarenhet av kundservice eller annan kundnära roll där service och relationsbyggande varit i fokus
Trivs med att arbeta med service och att ha kunden i fokus
Har ett gott ordningssinne
Har god kommunikationsförmåga samt kan uttrycka dig väl på bådesvenska och engelskai tal och skrift

Därtill är det ett plus om du har erfarenhet av arbete i Excel samt CRM- och telefonväxelsystem. Slutligen ser vi gärna att du gillar utveckling och att arbeta med förbättringar av arbetssätt och processer.
Personliga egenskaperDu som söker ska vara en utåtriktad problemlösare som tycker om att hjälpa andra. Då arbetet innebär kundkontakt både i telefon och digitalt behöver du vara serviceinriktad och positiv. Vi ser gärna att du är nyfiken på att utvecklas samt är flexibel i ditt arbetssätt. Det är även viktigt att du kan behålla lugnet, prioritera och har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt.
Du kommer arbeta i ett tight team där vi hjälps åt och stöttar varandra. Utifrån det vill vi att du är en lagspelare som både vill hjälpa andra och kan ta emot hjälp själv.
Vi erbjuderVälkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.
Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.
För att säkerställa att vi upprätthåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare och kunder tillämpar vi drogtestning som en del av vår rekryteringsprocess. Vi på HSB Göteborg har nolltolerans gällande droger och alkohol på arbetsplatsen och testningen är en standardprocedur som används för att säkerställa att våra nya medarbetare är redo att utföra sina arbetsuppgifter på ett säkert och professionellt sätt. Om du har frågor eller oro kring detta, tveka inte att ta kontakt med oss.
Tjänsten är en tillsvidareanställningoch vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag är 19/12 2024. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Välkommen med din ansökan!
Vill duvetamer?Kontakta Anna-Karin Antelme, Chef Kund- och medlemsservice, på annakarin.antelme@hsb.se.
Unionens representant ärMaria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSBGöteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Rofors

Joakim Axelsson

Magnus Gustafsson

Björn Pettersson

Per-Anders Olsson

Lise-Lei Hugosson

Lise-Leo

Kari Svedevall

Sophie Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2024
  • Ansök senast: 19 december 2024

Besöksadress

Kungsgatan 25 B
None

Postadress

Box 1226
VÄNERSBORG, 46228

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024