Medarbetare till vår Kundservice - Kesko

Medarbetare till vår Kundservice - Kesko

Arbetsbeskrivning

Älskar du kundmöten och försäljning? Är du en strukturerad och gillar att arbeta operativt med administration? Är du kvalitetsmedveten och noggrann? Vill du vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder? Då är du varmt välkommen till Kundservice-avdelningen på Kesko!

Kesko befinner sig i ett expansivt skede och har ett starkt fokus på e-handel. Vi söker nu 2 sommarvikarier till vår kundserviceavdelning. Tjänsterna är heltid mellan 1 maj och 31 juli. Möjlighet till förlängning finns.

Placering blir Eskilstuna , Stockholm eller Göteborg. Vi arbetar hemifrån och kommer att arbeta på plats på respektive kontor ca 1 gång per vecka för uppföljning och avstämning.

Eftersom vi sitter på olika ställen i landet så har vi dagliga digitala möten via Teams. Introduktionsutbildning kommer att vara fysiskt på plats och vi räknar med att introduktionen tar ca 1 vecka.

Du kommer vara en del i kundserviceteamet och möta K-rautas kunder i de kanaler som kunden vill kontakta oss. Dina arbetsuppgifter är att hantera kundärenden via telefon, mejl och sociala medier med hög kundnöjdhet.

Du hanterar dagligen kundkontakt i alla kanaler; mail, telefon, sociala medier under kundservice öppettider. Ditt uppdrag är att aktivt verka för att kunderna vill handla i våra butiker och varuhus. Därför ser du att varje kundkontakt är ett säljtillfälle och samarbetar med övriga teamet för att skapa en bra kundupplevelse och kundnytta.

Dina arbetsuppgifter & ansvarsområden

-
Operativt och administrativt arbete i flera kanaler

-
Administrativ orderhantering för e-handeln

-
Reklamations- och returhantering av eCom ordrar i nära kontakt med vårt centrallager


Varför Kesko?
Hos Kesko fokuserar vi på människan – oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende – och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket, då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer.

Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal där man blir del av en snabbväxande och framgångsrik organisation som kombinerar internationell storlek med lokal förankring.

Dina erfarenhet
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning och god datorvana. Vi ser att du har tidigare erfarenheter av försäljning och kundmöten. Har du också tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP och ärendehanteringssystemet Zendesk är det ett plus. Mycket meriterande är du har tidigare erfarenhet av e-handel och butiksarbete och kundservicearbete.

Din profil
För att lyckas i rollen bör du vara en person som är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du är lösningsorienterad och visar stor förståelse för hur ditt arbete påverkar verksamheten och resultat. Då kontaktpunkterna är många är det viktigt att du har en utvecklad servicekänsla samt är kommunikativ och lyhörd i dialogen såväl internt som externt.

Du brinner för en positiv kundupplevelse och tänker "kund" och "sälj" i varje situation. Du har hög servicekänsla, är social, öppen och lyhörd. Du trivs i ett högt arbetstempo och i en föränderlig miljö

Eftersom Kesko är en internationell koncern och då det är mycket kontakter med andra länder, främst Finland behöver du ha goda kunskaper på engelska i tal och skrift. För oss är det viktigt att du står bakom Keskos värderingar, policys, riktlinjer och vår vision.

Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid!

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kesko tillämpar bakgrundskontroller som urvalskriterie och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Har du frågor kring tjänsten kontakta då gärna Hanna Bergström, chef Kundservice Ecom Support, hanna.bergstrom@kesko. se

Vi ser fram emot din ansökan!

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen.

Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

B2B Direktör Stefan Pageryd
(+46) 070-431 69 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kesko
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2021

Besöksadress

Västberga Allé 50, 126 50 Hägersten
None

Postadress

Box 1035
Kista, 16421

Liknande jobb