OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TeleComputing rekryterar Medarbetare till vår Servicedesk!
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Tisdagen den 19:e augusti kl 13.30-14.30 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Expo, Sveavägen 24-26, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Kort beskrivning av företaget:
TeleComputing-koncernen består av TeleComputing, som är helt inriktat på IT-drift och outsourcing, samt Kentor som utvecklar och integrerar kompletta IT-system. Vårt mål är tydligt; genom att vara "Best in Class" i allt vi gör, skall vi vara den självklara IT-partnern för nordiska företag och organisationer.
TeleComputing koncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska marknaden. TeleComputing levererar marknadsledande lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT on demand och tillhörande SaaS tjänster (Software as a Service). Dotterbolaget Kentor är systemintegratörer som erbjuder kvalificerade bransch- och verksamhets-specialister, systemutveckling samt IT-rådgivning. TeleComputing koncernen har 650 anställda på 7 orter i tre länder och ca 800 företagskunder i Norden. TeleComputing ASA är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
---------------------------
Titel: Vi söker nya medarbetare till vår Servicedesk
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Rollen innefattar att ge support till våra kunders användare via telefon och e-post inom olika typer av
IT-relaterade ärenden, operativsystem, nätverk printers, Microsoft applikationer samt kundunika applikationer. I de flesta fall genom remotestyrning av användarens dator.
Beskrivning av kvalifikationer:
För att klara jobbet tror vi att du ska ha ett brinnande intresse för datorer. Ha en utbildning samt ett par års erfarenhet av arbete som supporttekniker. Vara stresstålig och ha ett noggrant arbetssätt. Tycka om att jobba i ett högt tempo. Du har lätt att formulera dig i såväl tal som skrift, på både svenska och engelska.
Att ge service åt användare är något som du tycker är roligt, och du har lätt att lära dig nya saker.
Som person är du glad, öppen och utåtriktad. Vidare har du kunskap i
- Windows XP, Vista
- Office 2003 samt 2007
- Active Directory
- Exchange och outlook
- Felsökning skrivare
- Felsökning nätverk
- Citrixkunskap är önskvärt
Kontaktpersoner på detta företaget
TeamChef Arash Saipoor
0721580070
0735447922
Magnus Bäckman
Patrik Lännerberg
Kristian Löv
Robin Henrysson
+46 733 550 973
Therese Forssell
Anders Hellstrand
Jenny Skytén
Anders Lundqvist
Daniel Westergård