OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår centrala transportplaneringsgrupp fungerar som spindeln i nätet för vår distribution och är kontaktpunkt för våra kunder, terminaler och chaufförer. Våra transporttjänster är rikstäckande och distributionen sker från 18 terminaler över hela Sverige - från Påarp i söder till Boden i norr. Vår största terminal finns i Loviseberg söder om Stockholm.
Den största delen av volymen vi levererar distribueras i egen regi med egna bilar, terminaler och chaufförer. Vi har också ett antal externa terminaler i områden med lite mindre volymer och större avstånd för att kunna samdistribueras med andra volymer för att uppnå kostnadseffektivitet. Vår ständiga strävan efter att vara branschens bästa utkörare, med hög kvalitet och ett stort engagemang från chaufförer och övriga medarbetare, genomsyrar allt vi gör. Att vi dessutom ska bidra till ett hållbart samhälle är en självklarhet. Det gör vi bland annat genom att tanka fossilfritt bränsle i hela vår distribution som drivs i egen regi.
Transportplaneringsavdelningens huvuduppgifter är att planera dagliga distributionsrutter för hela vår interna distribution samt sköta den dagliga operativa kontakten med alla våra terminaler, interna som externa.
Vi har även ett kundserviceuppdrag där vi hanterar många ärenden, mejl- och telefonkontakter dagligen.
Denna tjänst innefattar också ansvar över att kontrollera och kontera fraktfakturor samt att driva Claims-ärenden mot våra externa transportörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera ärenden, (mejl, telefon & ärendehanteringssystem)
- Administrera vårt transportledningssystem Opter
- Uppföljning av våra uppsatta nyckeltal, t.ex. tidslossningar
- Du kommer ha stora kontaktytor med bl.a. transportörer, kundservice, sälj, chaufförer, terminalchefer, chaufförsredovisning, samt vår verksamhet i Grängesberg där vi har vår centrala lager och logistikverksamhet
Kravprofil och personliga egenskaper
- Fullständig gymnasieutbildning, efterföljande utbildning inom logistik är meriterande
- Meriterande arbetat i affärssystemet M3, RouteOptimiser, Opter
- God kommunikationsförmåga på svenska & engelska i både tal och skrift
- Grundläggande kunskaper kring distribution och fjärrtrafik är meriterande
Arbetet växlar en hel del i tempo och kräver större insatser periodvis vilket ställer krav på en förmåga att kunna vara flexibel och ha många bollar i luften. Du har ett gott ordningssinne och god analytisk förmåga. Du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du är självgående och tar eget ansvar för arbetet men är samtidigt en lagspelare.
Sista ansökningsdag: 24 oktober
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidare. Arbetstiderna är kontorstid.
Placeringsort: Stockholm
För mer information om tjänsten: William Agelid, chef transportplanering och administration, tel: 076-5168984, för mer information om rekryteringsprocessen: Adele Abasova, adele.abasova@spendrups.se
Din ansökan
För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.
Varför använder vi urvalstestser?
Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.
Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.
Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.
Välkommen in!
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Karlsson
Tobias Olsson
Anna Lindqvist
Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702