OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com.
Customer Service Team ansvarar för logistiken kring godshantering ombord på våra fartyg och är en del av Stena Lines fraktverksamhet. Inom Customer Service Team arbetar ett 20-tal medarbetare uppdelade på enheter i Tyskland, Polen och Sverige. Nu söker vi en ny kollega till vårt team i Göteborg!
Arbetsbeskrivning och kvalifikationer
I tjänsten ingår bokning, koordinering och optimering av olika typer av godstransporter samt att proaktivt sälja in vårt transportnät. Vi strävar efter att alltid erbjuda den bästa fraktlösningen för varje kund.
För att trivas behöver du ha ett genuint intresse för logistik och optimering. Du har förmågan att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat även under högt tempo. Vi tror också att du motiveras av att dagligen utgöra en viktig del i vår operativa verksamhet, där nära samarbete med både kunder och kollegor är en självklarhet.
Tjänsten kräver utbildning inom internationell logistik och transport eller motsvarande inom transportsektorn alternativt flerårig arbetslivserfarenhet från transportplanering.
Vi ser det som mycket meriterande med kunskaper om europeiska transportermönster. Goda kunskaper i engelska samt B-körkort är ett krav.
Tjänsten
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Göteborg men visst resande kan förekomma. Arbetet innebär skifttjänstgöring med arbetstider under dag, kväll och helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast söndag den 17 juli 2016. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Magnus Weghammar på 031-85 81 44.
Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40