Medarbetare till verksamhetsstöd hos Samhall!

Medarbetare till verksamhetsstöd hos Samhall!

Arbetsbeskrivning

Är du en nyfiken person med intresse för ekonomi, service och teknik? Drivs du av utmaningar och vill arbeta i en organisation som ger dig möjlighet att utvecklas? Nu kan du bli en del av Samhalls nyetablerade enhet där du erbjuds ett arbete som präglas av teamwork, servicekänsla och struktur. Ta chansen och ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Shared Service Center i Linköping arbetar för att stötta alla de som verkar inom Samhalls medarbetar- och kundleveransprocess. På Samhalls Shared Service Center finns cirka 70 anställda som arbetar på någon av centrats fyra enheter; Löneservice, Ekonomiservice, Samverkan och Verksamhetsstöd. Du skulle i din roll tillhöra verksamhetsstöd som är en nyetablerad enhet vars uppdrag är att stötta Samhalls verksamheter och kunder. Tjänsten innebär att du utgör 2:a linjens support i Samhalls gemensamma supportprocess, vilket betyder att ditt uppdrag är att dagligen stötta, guida och utbilda Samhalls interna och externa användare i de processer som de verkar inom.

En viktig del av uppdraget är att identifiera utvecklingsbehov och bedriva ett utvecklingsarbete i syfte att säkerställa effektiva och kvalitativa arbetssätt som bidrar till att underlätta både för verksamheten och kunder. Däribland ingår att bidra med specialistkunskap inom ramen för pågående projekt, uppdatera lathundar, rutinbeskrivningar och utforma samt genomföra utbildningar för att skapa förutsättningar för Samhalls användare att kunna utföra sitt uppdrag. I ansvaret ingår även kravställning på utveckling av processer och funktionalitet av IT-lösningar. Detta innebär regelbunden kontakt med en systemleverantör eller IT-expert där ni återskapar användarfel och testar nya lösningar.

Du erbjuds


* Att bli en del av ett familjärt företag med en härlig organisationskultur
* Vara med på en uppstartsresa på en nyetablerad enhet
* Utvecklingsmöjligheter på ett personlig såväl som proffessionellt plan


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Support till verksamheten genom digitala kanaler
- Hantera inkommande ärenden via ärendehanteringssystem
- Analysera, stödja och arbeta för ständig förbättring av verksamhetsprocesserna
- Ta fram beslutsunderlag för att Samhall ska kunna följa upp mål och nyckeltal

VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk examen med fördel inom ekonomi
- Har goda kunskaper i såväl engelska som svenska i tal samt skrift
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med service och/eller ekonomi

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med stöd och utveckling av stödprocesser såsom ekonomiadministration, löneadministration, HR-administration. Det är även meriterande om du har produkt/branschkunskap inom de områden Samhall verkar i.

Vi söker dig som är


* Kommunikativ
* Problemlösare
* Anpassningsbar


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Linköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Samhall är rikstäckande med dryga 26 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter årligen cirka tio miljarder kronor. Genom kunduppdrag utvecklar Samhall personer med funktionsnedsättning och lyckas bra då de är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Detta ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024