Medarbetare vikariat till Control Tower/Indata

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Till vårt distrikt i Umeå söker vi en medarbetare som dels ska arbeta som en hjälp till vårt Control Tower men även en hel del med ekonomiska uppföljningar gällande utrikes trafik, kvalitetsuppföljningar & indatakontroll. Control Tower är en specialenhet med gedigen och bred erfarenhet inom logistik. Avdelningen erbjuder en unik service som ger betydande mervärden för utvalda kunder. Dessa kunder har en kontaktyta för alla typer av frågor vilket ställer höga krav på styrning och kontroll av informationsflödet.

Arbetsuppgifter

* Ekonomisk uppföljning av utrikestrafik
* Säkerställa rätt händelseregistreringar
* Lastplanering & bokning
* Uppföljningar kvalitet
* Anskaffning av transportenheter
* Daglig dialog internt & externt bla via telefon, mail och ärendehanteringssystem samt genomföra kundmöten
* Kontroll av lagerhållning & kvalitetssäkring av leveranser/uppföljningar
* Avvikelsehantering/sökning av gods/bevakning av gods samt extrabilshantering

Din Profil
Som person har du en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet och du ser dig som en självklar del i en grupp. Du är målinriktad, tar egna initiativ och har god analytisk förmåga med ett granskande och drivande arbetssätt. Vidare är du metodisk, strukturerad, välorganiserad och gillar högt tempo. Arbetet innefattar en hel del problemlösningar vilket gör att det ställs höga krav på att du på ett lugnt och metodiskt sätt servar och löser problem åt våra kunder.


* Avslutad gymnasieutbildning och någon eller några års erfarenhet av administration, gärna inom transportbranschen.
* Goda datakunskaper och vana att arbeta i olika program

Vårt erbjudande
Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du skall känna dig trygg. Vi erbjuder våra medarbetare en noggrann introduktion, ett spännande arbete och möjlighet till personlig utveckling. Utöver detta erbjuder DB Schenker även friskvårdsbidrag och personalförmåner via Benify samt trevliga kollegor och ett gott arbetsklimat.

Information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat ca 1 år med placering i Umeå och start januari/februari 2022. Pga. våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen. Din ansökan skickar du senast den 10e november. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Granberg, camilla.granberg@dbschenker.com, tel 090-716631.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 november 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024