OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/riksväg 27 och järnvägslinjen Kust- till- Kust (Kalmar- Göteborg) samt som utpekad stationsort för kommande höghastighetsjärnväg, ser vi Värnamo som en viktig knutpunkt för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Vår vision lyder: ”Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035.” Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio olika förvaltningar. Antalet tillsvidareanställda är ca 2 700 och kommunens årliga omsättning är ca 2,1 miljarder kronor.
Är du intresserad av att leda en positiv och kompetent arbetsgrupp med hög ambitionsnivå?
Är du intresserad av att jobba i en expansiv och dynamisk region som ger stora möjligheter till ett stimulerande arbete? Vill du vara med och utveckla våra fortsatta insatser inom socialtjänsten för barn?
Vi söker sektionschef till medborgarförvaltningens barnsektion. Medborgarförvaltningen består, utöver barn- och ungdomssektionen, av vuxensektionen, arbete och välfärd samt integration- och fritidssektionen.
Barnsektionen ingår i en övergripande sektion tillsammans med ungdomssektionen. Barnsektionen har i dagsläget ca 25 anställda och består av bland annat av en gruppledare, socialsekreterare, familjehemssekreterare och familjerättssekreterare.
Om tjänsten: Som sektionschef ska du leda och fördela arbete inom sektionen. Du är aktiv i ditt uppdrag och förverkligar samordningsfördelar internt och tillsammans med våra grannkommuner samt i regionen. Du utvecklar verksamheten från brukarperspektiv, kvalitetsperspektiv och samordningsperspektiv. Du kommer tillsammans med sektionschefen för ungdomssektionen ha ett utvecklingsansvar för barn- och ungdomsverksamheten. Du är direkt underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där vi tillsammans jobbar för hela förvaltningens utveckling.
Värnamo Kommun satsar medvetet på att utveckla sina chefer och har bland annat Ledarkraft för samtliga chefer och ett ledarprogram.
Kompetens/erfarenhet: Du är socionom eller har utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenheter av arbete inom socialtjänstens verksamhetsområden. Du har erfarenhet inom arbetsledning och utvecklingsinsatser för medarbetare.
Personliga egenskaper: Som person är du flexibel, öppen för förändringar och ser kvalitetsutveckling som en utmaning. Du har social kompetens och bra samarbetsförmåga och lägger ner extra energi i arbetet, sprider glädje och levererar lösningar i det lilla och lite större uppdraget. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde: Snarast
För mer information kontakta Ivan Madunic, 0705-320 816, eller Ida Brage, 0730-322 086, på INTEND AB.
Du söker tjänsten genom www.intendab.com snarast.
Vi undanber oss samtal från CV- och annonssäljare!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ivan Madunic
0705-320816
Anders Roos
0705-320 818
Cecilia Björkegren
0705-382 585
Ivan Madunic
0705-320 816