Medborgarservice

Arbetsbeskrivning

Sala kommun har 2 300 medarbetare som varje dag levererar samhällstjänster till 22 900 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen.

 

Sala kommuns kommunikationsenhet består av funktionerna medborgarservice och kommunikation. Inom medborgarservice arbetar vi med medborgare och besökare i fokus och nu söker vi en serviceinriktad och samhällsintresserad kollega som ska verka för att invånare, företagare, besökare och anställda ska få bra service och support.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor och i dina arbetsuppgifter ingår att informera, svara och ge support kring Sala kommuns service och tjänster och vägleda till funktioner i samhället. Arbetsuppgifterna inkluderar allt ifrån telefonservice, besöksservice och service via digitala kanaler till enklare ärendehantering och support till användare av kommunens e-tjänster. I rollen kommer du också att ge teknisk support inom telefoni, hantera systemadministration och ärenden gällande abonnemang, anknytningar mm. Andra uppgifter är att hantera felanmälan, synpunkter, ansökningar och anmälningar. Rollen innehåller också arbete med service och information till turister och besökare om olika turistmål i främst Sala men också övriga Västmanland och kringliggande områden.

Kvalifikationer

Du som söker ska ha relevant utbildning med minst en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskapliga ämnen. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete, gärna från offentlig förvaltning. Dokumenterad erfarenhet av kontaktcenter, växeltelefoni och offentligt medborgarkontor är mycket meriterande. Din språkanvändning och kommunikationsförmåga har en central betydelse. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du behöver självständigt kunna söka information i olika system och på webben. Rollen förutsätter en hög IT-mognad och att du har förmågan att lätt sätta dig in i digitala system.

Personliga egenskaper

Du kommer dagligen att ställas inför flertalet frågor och ärenden vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att hitta lösningar och det är en stor fördel om du är van vid ett högt tempo och kan hantera stress. Du som söker ska vara trygg, strukturerad och ha en mycket god samarbetsförmåga. Du förhåller dig professionellt på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har ett positivt förhållningssätt, är ansvarstagande, flexibel och är serviceinriktad med stort kundfokus och är nyfiken på nya digitala lösningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Arbetstid: heltid, schemalagd dag, viss helg- och kvällstjänstgöring kan förekomma.

Varaktighet: Tillsvidareanställning, heltid.

Månadslön, individuell lönesättning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan

Ansök senast 2020-03-01. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Upplysningar

Vill du veta mer om tjänsten kontakta enhetschef, Kommunikationsenheten: Christofer Berg, tfn 0224-74 78 01 eller telefoniansvarig: Evelina Pettersson, tfn 0224-74 78 14

Facklig kontaktperson: Vision, Thomas Roberg, tfn 0224-74 96 62

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sala kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Box 304 73325 Sala
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024