Medborgarservice/telefonist

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!

Arbetsplatsbeskrivning
På kommunledningskontoret i Älvsbyns kommun kommer du att erbjudas ett omväxlande och trevligt arbete. Du kommer att ingå i en grupp av engagerade medarbetare med olika personligheter och kompetenser. Kansliavdelningen på kommunledningskontoret är politikens förvaltningskontor. Här sköts politisk administra­tion samt administration av de allmänna valen. Här sköts även registrering och arkivering av handlingar samt olika typer av administration och utredningar. Inom kansliets ansvarsområde ingår också medborgarservice/telefonväxel samt intern och extern kommunikation.

Arbetsbeskrivning
Medborgarservice/telefonist: Du arbetar i kommunens medborgarservice/växel och är ansiktet utåt i mötet mot kunden. Du trivs i en varierande roll med mycket kundkontakt varvat med administrativt arbete samt brinner för att ge förstklassig service och ett bemötande utöver det vanliga. I tjänsten ingår medborgarservice, sitta i kommunens växel, posthantering, intern service samt olika administrativa upp­gifter. Arbetet innebär kontakter både internt och externt.

Du kommer att med­verka i det fortsatta förändrings- och utvecklings­arbetet av kommunlednings­kontoret. Arbetsuppgifter och ansvars­områden kan komma att förändras och utvecklas över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, god datorvana och god administrativ förmåga. Erfarenhet från arbete rörande växel/reception, kundtjänst är ett krav. Du ska kunna arbeta självständigt, noggrant och med stort kundfokus. Du ska ha förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att sam­arbeta med andra och för att bemöta människor med olika bakgrund på ett professionellt sätt. Då arbetet innebär att du har kontakt med många män­niskor är det viktigt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Dina personliga egenskaper har stor betydelse. Vi arbetar i en för­änder­lig organisation vilket innebär att du trivs med utveckling- och förbättringsarbete och är positivt inställd till att ompröva arbetssätt och söka nya lösningar.

Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse
Utdrag ur belastningsregistret krävs. Vi tillämpar provanställning vid nyrekrytering.
Rekryteringen förutsätter att erforderliga beslut fattas.

Sista ansökningsdag 2021-07-19
Löpande intag kommer att ske och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.

Lön 
Lönen är individuell, ange löneanspråk.

Allmänt
Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden.

Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Älvsbyn är Norrbottens pärla.

I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Älvsbyns kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 19 juli 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024