OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Medema
Medema Physio AB är sedan 1967 Sveriges ledande leverantör av utrustning för sjukvård, fysioterapi och friskvård. Medema omsätter ca 75 MSEK och består av 17 anställda. Vårt kontor ligger i Kista, Stockholm där vi även har kontor, reservdelslager och kurslokal.
Medema är dotterbolag till finska Lojer Oy som är en marknadsledande tillverkare utav sjukhussängar, operationsbord, behandlingsbänkar och utrustning för fysioterapi. Totalt så omsätter koncernen 40 MEUR med 180 anställda fördelat över Finland, Sverige, Norge och Ryssland.
Om tjänsten
Nu söker vi en kontorsbaserad Servicekoordinator för en direktrekrytering. Du kommer att tillhöra Serviceavdelningen och rapportera till Purchasing -och Operations Manager.
Arbetsuppgifter
I din roll som Servicekoordinator kommer du att vara placerad på vårt kontor i Kista. Du kommer att hantera inkommande ärenden gällande service, reservdelar och garanti via telefon, mail och vårt ärendehanteringssystem. Vidare innebär rollen arbete med:
- Felsökning av produkter för sjukvård, träning och fysioterapi
- Registrera kundordrar på service och reservdelar i vårt affärssystem
- Inköp av reservdelar via vårt affärssystem
- Administration och prissättning av vårt reservdelssortiment
- Administration, försäljning och prissättning av serviceavtal
- Koordinera och fördela arbetsordrar till tekniker
- Utveckla rutiner och processer gällande service och reservdelshantering
Beroende på dina egna intressen kan rollen även innebära att arbeta med reparationer och underhåll av produkter in-house.
Dina kompetenser
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning samt teknisk kompetens antingen genom utbildning, arbetslivserfarenhet eller privat intresse. Vidare har du:
- Tidigare erfarenhet från kundkontakt
- Mycket god datorvana och tidigare erfarenhet från affärssystem och/eller ärendehanteringssystem
- God kunskap av Office-paketet
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du är utbildad medicintekniker samt har tidigare arbetslivserfarenhet från medicinteknisk service och tidigare arbetslivserfarenhet från svagström, elektriska komponenter, mekanik och hydraulik. Det är även meriterande om du har kunskap om processtyrning och ISO 9001/14001 samt kunskaper i finska språket.
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann, det vill säga du kan på ett självständigt sätt planera och organisera dina arbetsuppgifter för att komma framåt utan att missa något längst vägen. I rollen kommer du att jobba med kundärenden och ha mycket på gång samtidigt. Därför söker vi dig som är van vid att hantera flera aktiva ärenden samtidigt och vid stressande situationer ändå kan behålla lugnet.
Vårt erbjudande till dig
Marknadsmässig lön (fast), bonussystem, tjänstepension, friskvårdsbidrag, dator och mobil.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Medema Physio AB med Technogarden AB. Kontakta gärna Karin Segerholm på mail; Karin.Segerholm@technogarden.se eller tel. nr. 070-616 50 40 eller Fredrik Morin på mail Fredrik.Morin@technogarden.se eller tel. nr. 072-213 30 06 (tel:+46%20722%2013%2030%2006).
Intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt.
Välkommen!
Annonsen kommer att vara publicerad tills tjänsten är tillsatt)
Kontaktpersoner på detta företaget
Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997