Mediafy AB söker en Employer Experience Manager

Mediafy AB söker en Employer Experience Manager

Arbetsbeskrivning

Kort summerat handlar medarbetarens upplevelse om interaktion med sin arbetsgivare. Vad som däremot är en bra upplevelse, är helt subjektivt beroende på vem du frågar.

På Mediafy är medarbetarna alltid i fokus - vi vill att alla ska känna en hög grad engagemang och motivation.

Vi ser arbetsmiljön och trivseln som en affärskritisk fråga då vi tror att människor som mår bra också gör bra!

Vi vill nu utöka vårt HR-team med en Employer Experience Manager för att säkra en ännu högre kvalité på vår roll som arbetsgivare.

Vill du ta dig an en viktig roll i att lyckas med det ambitiösa målet att bli en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser?



Om Mediafy AB

Mediafy AB grundades 2001 och är ett portföljbolag, inom Bonnierkoncernen, med två dotterbolag - Mediafy Magazines AB och Mediafy Relations AB. Inom Mediafy finns ca 55 medarbetare som med stor drivkraft skapar förutsättningarna att bolaget lyckas och växer!

Mediafy Magazines AB erbjuder, under det välkända varumärket Tidningskungen förmedling av tidningsprenumeration till privatpersoner i Sverige, Norge och Finland. Vi erbjuder dessutom smidiga och kostnadssmarta tidningsprenumerationer till företag i Sverige och Norge - för att öka trivsel i väntrum.

Inom Mediafy Relations finns varumärket Morot & Co som är Mediafy´s strategiska tillväxtområde. Morot & Co lanserades 2019 och är idag aktivt i Sverige, Norge och Danmark. Morot & Co hjälper stora och små bolag att öka lojalitet, engagemang och motivation hos medarbetare och kunder.

Kulturen på Mediafy präglas av glädje, drivkraft, samarbete och stark vilja att hela tiden göra vårt bästa.

Vi sitter tillsammans i nyrenoverade lokaler på A-house, i Stockholm.



Om rollen Employer Experience Manager

Som Employer Experience Manager antar du en viktig roll i hur våra medarbetare känner och trivs. Du är första kontaktpunkten för många HR-relaterade frågor och du kan på ett självständigt sätt lösa det operativa arbetet då du också ansvarar för personal- och löneadministration.

Tjänsten är operativ och arbetet bjuder på ett brett spann av ansvar och uppgifter så som arbete och administration i HR-system, avtalshantering, rekrytering, kontakt med myndigheter, administration för medarbetarundersökningar, planering och genomförande av sociala events, kompetensutveckling mm.

I denna breda roll får du god erfarenhet, förståelse och stabil grund att stå på - för vidare utveckling och karriärmöjligheter inom HR.

Du ingår i ett HR-team där du rapporterar till CHRO.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Administration kring tex föräldraledigheter, sjukskrivningar, förmåner, försäkringar anställning och uppsägningar

- Rekryteringar tillsammans med CHRO och chefer
- Stöd till chefer i on- och offboardingprocesser
- Ansvarig för underlag till lönespecialister samt arbete med tidrapporteringar
- Ansvara för planering och genomförande av sociala evenemang
- Planering, genomförande och uppföljning av kompetensutveckling och kurser


- Administration, stöd i arbete och lättare analyser av medarbetarundersökningar
- Stötta CHRO i arbeten med bla policys, budgetering, utvecklingssamtal, lönerevideringar
- Tillsammans med VD och CHRO ansvarig för olika frågor kopplat till vårt gemensamma kontor
- Allmänt stöd till medarbetare, chefer och koncernledning efter behov




Dina egenskaper

Vi tror att du är en person som är nyfiken, intresserad och engagerad i frågor som rör personal och HR. Du har ett genuint intresse för människor och hur vi som arbetsgivare på olika sätt kan bidra för trivsel, trygghet och välmående på arbetsplatsen.

Du är en stjärna på administration och du kan snabbt sätta dig in i system och rutiner. Du tycker om effektiva arbetsprocesser och räds inte att lyfta förbättringsförslag vid behov. Du är noggrann och strukturerad, för att säkerställa att den känslig data som du hanterar inte hamnar på fel plats eller är felaktig. Du intresserar dig av kommunikation och försöker hela tiden skapa tydlighet, både internt och externt samtidigt som du är duktig på att lyfta fram syften och fördelar.

Vi tror att du är i början av din karriär - och därför uppskattar bredden i arbetet samt att du inte är rädd för att ta sig an nya arbetsuppgifter eller utmaningar.

Du talar och skriver flytande svenska och engelska

Du har relevant utbildning för rollen eller 2-3 års erfarenhet från liknande roller


Meriterande är om du dessutom har:

Tidigare erfarenhet inom tillväxtbolag

Erfarenhet av Visma Anställd och Visma Lön 600



Vi erbjuder

- Tillsvidareanställning (som inleds med 6 månaders provanställning). Start enligt överenskommelse aug/sep 2022
- Heltidsarbete (mån-fre 8.30-17)
- Lön enligt överenskommelse


- Generösa förmåner
- Utveckling i högt tempo, härligt teamwork, engagerade ledare och kollegor samt en stark och hälsosam företagskultur!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Ravelin Fossto

Mattias Lindvall

Reetta Ilomäki

Kristine Söderlindh

Josefin Arvidsson

Madeleine Eriksson Hegg

Pernille Collett

Mikaela Hegg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mediafy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 25 december 2022

Besöksadress

Linnégatan 2, Stockholm
None

Postadress

Linnégatan 2
Stockholm, 11447

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024