OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mediafy söker en handlingskraftig, ansvarsfull och stresstålig person som älskar människor, kommunikation och högt tempo!
Rollen som Teamlead Customer Service är en viktig och central roll på Mediafy. Tillsammans med kundtjänstchefen, leder du arbetet och teamet där du ansvarar för den operativa delen.
Är du den vi söker?
Du har många kontaktytor internt och externt därför är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga.
I många operativa situationer är det en viktigt att kunna se både orsak och symtom till problem som uppstår samt leda det proaktiva arbetet för att inte samma eller nya problem ska uppstå framåt. En framgångsfaktor är att du är trygg i dig själv och din egen förmåga, vårar testa dig fram, ta plats och där det behövs vända ett misstag eller fel till en framgång eller lärdom.
För att lyckas i rollen behöver du vara...
Stabil - då det är mycket som händer på kundtjänst är det viktigt att du är en stabil person. Det skapar en stor och viktig trygghet i teamet.
Ansvarsfull - Du axlar ett stort ansvar och det krävs att du på ett moget och logiskt sätt tar ansvar för ditt arbete samt det operativa arbetet som teamet gör.
Handlingskraftig, framåt och kommunikativ - Tempot är oftast högt på kundtjänst och det är viktigt att veta vart man ska vända sig och vart det behövs en insats för att teamet ska lyckas. Det ställs höga krav på din kommunikationsförmåga då en viktig del av uppdraget är att kommunicera internt gällande arbetet på kundtjänst, vad teamet eller kunderna behöver och/eller hur arbetet i kundtjänst ligger till. Det är också viktigt att ha struktur och arbetssätt som gör det enkelt och effektivt för dig att följa upp arbete internt.
Dina främsta uppdrag
- Ansvar för det operativa arbetet för kundtjänst (leda & fördela arbetet, planering, prioritering etc)
- Stötta gruppen (vara en förebild, coacha, svara på frågor, uppmuntra)
- Stötta och avlasta kundtjänstchef vid behov (rekryteringsprocesser, planering av nya arbetssätt och strategier)
- Arbeta operativt i kundtjänst vid behov (frånvaro och belastningstoppar)
- Utvärdera och effektivisera arbetssätt i kundtjänst
- Kommunicera och koordinera olika uppdrag, projekt och information som ska nå kollegor internt, kollegorn i det egna teamet eller kunder
Övriga egenskaper
- Flytande svenska i tal och skrift samt god förståelse för norska. Mycket meriterande om du även har finska språkegenskaper
- Data- och systemvana samt stort tekniskt intresse
- Erfarenhet av ledarskap och/eller personalansvar
- Arbetslivserfarenhet från kundtjänst/support/service
Vi erbjuder
- Vikariat på heltid under ordinarie teamleads studieledighet (med start augusti 2021 och som längst till augusti 2024)
- Månadslön och fina förmåner enligt överenskommelse
- Utveckling i högt tempo, tillsammans med driva kollegor i Mediafy-teamet på ett bolag med stor tillväxtresa framåt
Vi tar emot ansökningar löpande och vi önskar tillsätta tjänsten med start i början av juni 2021.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Ravelin Fossto
Mattias Lindvall
Reetta Ilomäki
Kristine Söderlindh
Josefin Arvidsson
Madeleine Eriksson Hegg
Pernille Collett
Mikaela Hegg