OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om MediaMarkt:
Med fler än 1 000 varuhus i 15 länder är vi den absolut största aktören inom hemelektronik i Europa. I mer än 40 år har MediaMarkt varit kända för sina innovativa produkter, ett mycket tydligt kundfokus och en omfattande kund- och after sales-service.
Med snart 29 varuhus och webbutik är MediaMarkts vision att bli den mest föredragna elektronikhandlaren i Sverige. Vårt huvudkontor i Stockholm är en servicefunktion för våra varuhus och vår webbutik.
Hos MediaMarkt hittar du ett omfattande produktsortiment som erbjuder allt från tv-apparater, smartphones, vitvaror, spelkonsoler till omfattande servicetjänster som kalibrering, uppstart-/installationshjälp m.m. MediaMarkt drivs som ett omnichannel-företag vilket innebär att det ska vara en sömlös upplevelse för kunden oavsett i vilken kanal den möter oss.
Vi söker nya stjärnor till vår nyetablering i Mall of Scandinavia!
Är du en passionerad, engagerad och driven person som vill vara en del av att fortsätta bygga vår framgång? Brinner du lite extra för hemelektronik och älskar att ge kunder den bästa servicen? Vågar du ta ansvar för din egen utveckling och att med engagemang sträva framåt för att tillsammans med teamet nå nya nivåer och nå ert mål? Då är det dig vi söker!
Som Administrativ Chef på MediaMarkt är du vår garant för ordning och reda i varuhuset. Du ansvarar för de administrativa processerna inom ekonomi, säkerhet, datahantering och personal.
Exempel på arbetsuppgifter
• Schemaläggning för samtliga medarbetare
• Kontaktperson inom HR-frågor
• Arbete med arbetsmiljöfrågor
• Uppföljning av rutiner och processer
• Viss faktura- och returhantering
• Behjälplig vid frågor kring ekonomi samt vid bokslut
• Arbete med säkerhetsfrågor och inventering
Du rapporterar till Varuhuschefen och omfattningen på tjänsten är heltid med tjänstemannaavtal. Din arbetstid är i regel förlagd till kontorstid vardagar. Helgjobb kan förekomma.
Vem är du?
Vi tror att du är en fena på administration och du älskar ordning och reda. Kanske har du en bakgrund inom HR alternativt från en ledande befattning i butik där du haft administrativt ansvar. Vi sätter stort värde på dina goda sociala och personliga egenskaper då tjänsten inte innebär direkt personalansvar. Du bör ha god data- och systemvana för att lyckas i rollen.
Varhusets öppettider kommer vara alla dagar 10:00-21:00 och planeras att öppna i slutet av maj 2022.
I våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell.
Hälsning från varuhuschefen Dayana:
”Det känns magiskt att få bygga ett team från grunden där varje individ kommer bidra till MediaMarkts historia och bygga sitt varumärke.! Jag brinner för att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individ i teamet att nå uppsatta mål och få en personlig utveckling. Hos oss stöttar vi alltid varandra med pepp och teamkänsla. Ingen dag är den andra lik. Hos oss får du en härlig atmosfär där vi ständigt vill mer, bli bättre och hjälpa varandra att nå våra mål, vilket är att ge den absolut bästa upplevelsen till våra kunder. Välkommen till oss!”
Ansökan/kontakt
Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka företag och vår partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, tveka inte att kontakta Anton Fredriksson, Infinity HR på e-post: anton.fredriksson@infinityhr.se.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post utan du är välkommen med din ansökan via formuläret nedan! Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum
Anton Fredriksson
Emil Nilsson
0705591192