OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om MediaMarkt:
Med fler än 1 000 varuhus i 15 länder är vi den absolut största aktören inom hemelektronik i Europa. I mer än 40 år har MediaMarkt varit kända för sina innovativa produkter, ett mycket tydligt kundfokus och en omfattande kund- och after sales-service.
Med snart 29 varuhus och webbutik är MediaMarkts vision att bli den mest föredragna elektronikhandlaren i Sverige. Vårt huvudkontor i Stockholm är en servicefunktion för våra varuhus och vår webbutik.
Hos MediaMarkt hittar du ett omfattande produktsortiment som erbjuder allt från tv-apparater, smartphones, vitvaror, spelkonsoler till omfattande servicetjänster som kalibrering, uppstart-/installationshjälp m.m. MediaMarkt drivs som ett omnichannel-företag vilket innebär att det ska vara en sömlös upplevelse för kunden oavsett i vilken kanal den möter oss.
Service & Solutions söker en ny kollega!
Service & solutions arbetar med att underhålla befintlig tjänsteproduktportfölj samt utvecklar nya tjänster och lösningar för våra kunder. IFS bildkalibrering, uppstartstjänster, supporttjänster, försäkringar, garantiförlängningar, skärmskydd, teknikhjälp i hemmet och avbetalningsplaner är de viktigaste tjänsterna som teamet bidrar med till att MediaMarkt, i vår gemensamma plan, ska bli kundens första val.
Är du en engagerad och driven person som vill vara en del av att fortsätta bygga vår framgång? Brinner du lite extra för hemelektronik och älskar att skapa förutsättningar för att kunder ska få riktigt bra service? Då är det dig vi söker! Vi på MediaMarkt är ambitiösa och kompetenta på en konkurrensutsatt marknad där vi hela tiden strävar efter att var bäst. Vi ger alltid det lilla extra och sätter alltid kunden i fokus. Du arbetar med ett team som tillsammans tar ansvar för hela processen och med stort engagemang skapar en kundupplevelse i världsklass. Hos oss får du en utmanande tjänst med stor möjlighet att påverka och med stor utvecklingspotential.
Du blir en del av en företagskultur som präglas av vår värdegrund där respekt och kundfokus är centrala delar. Du rapporterar till Head of Service & Solutions och arbetar på vårt huvudkontor i Stockholm, Järfälla.
Arbetsbeskrivning
Ditt viktigaste uppdrag som Product Manager Service & Solutions är att skapa förutsättningar för inkomstbringande och prisvärda tjänster genom att ta ansvar för utvecklingen av både operativa och bakomliggande processer, relationen med samarbetspartners samt inte minst informera, motivera och supportera personalen i våra varuhus. Tjänsteportföljen delas upp mellan dig och din närmaste kollega där du kommer ansvara för de tjänster som rör fysisk produkt, t ex, kalibrering, skärmskydd, installationer och service i hemmet etc.
Tjänsten innefattar omväxlande uppgifter såsom:
• Ansvara för att ditt tjänsteproduktområde utvecklas, drivs och sälj-styrs mot uppsatta försäljningsmål
• Koordinera och samarbeta med andra avdelningar, t ex. inköpsorganisationen, för att skapa bra erbjudanden av tjänster i kombination med produkter
• Förhandla för MediaMarkts mest gynnsamma villkor, säkerställa att samarbetsavtal tecknas samt utveckla samarbetet med leverantörsledet
• Vara delaktig i den årliga uppdateringen av tjänsteportföljen samt projektleda etablering av nya tjänster
• Visuell synlighet av tjänster i vår marknadsföring, på sajt och i varuhus
• Inköp av verktyg och mjukvaror som varuhuspersonal behöver för utförande av tjänster
• Inspirera, utbilda och supportera varuhuspersonal i försäljning av tjänster
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha stor förståelse och kunskap i hur man skapar förutsättningar för och levererar riktigt bra kundservice. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har flerårig erfarenhet av försäljning. Vidare har du erfarenhet av att jobba i projekt och du har lätt för att bygga relationer med kollegor och externa samarbetspartners. Du trivs med struktur och ägandeskap och du är duktig på att prioritera och planera din arbetstid och dina ansvarsområden i linje med teamets och organisationens mål. Du är flytande i engelska i tal och skrift.
Är du intresserad?
Tjänsten är en heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Start är omgående med respekt för eventuell uppsägningstid.
Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. I våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell.
Ansökan/kontakt
Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka företag och vår partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, tveka inte att kontakta Anton Fredriksson, Infinity HR på e-post: anton.fredriksson@infinityhr.se.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post utan du är välkommen med din ansökan via formuläret nedan!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum
Anton Fredriksson
Emil Nilsson
0705591192