OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa oss att ta täten? Vi byter olja mot batteri, men det stannar inte där. Vi kommer fortsätta utveckla oss, vårt utbud, våra kunder, våra medarbetare och vår framtid. I denna utvecklingsresa blir du en viktig kugge. Vi söker dig som brinner för media och kan navigera mellan kanaler, segment, planer och KPIer. Du har förmågan att realisera vår marknadsplan till mediekanaler som stöttar vår digitala acceleration i tätt samarbete med vår mediebyrå. Vi söker dig som har fingret på pulsen och vill vara med och guida oss rätt i framtidens medielandskap.
OM TJÄNSTEN
Vi letar efter dig som vill arbeta i vårt marknadsteam med planering och koordinering av kampanjer och medieinköp för svensk och dansk marknad, i tätt samarbete med vår mediebyrå. Du ansvarar för framtagande av medieplan, följer upp medieinvesteringar kontinuerligt samt optimerar och jobbar aktivt med olika segmenteringsmodeller. Koordinering av publicering i olika mediekanaler och paid search är en viktig del av vardagen. Meriterande med erfarenhet från proaktivt arbete med målstyrning och timing i förhållande till kommersiella resultat i olika mediekanaler. Du ansvarar också för samarbeten och avtal med våra taktiska destinations partners.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har dokumenterade högskolemeriter inom marknadsföring eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet av kampanjhantering och inköp av media mot givna budgetramar för konsumentmarknaden/B2C, gärna både svensk och dansk. Du har erfarenhet av digital marknadsföring och känner dig bekväm med ex retargeting, beteendestyrd segmentering och paid search. Du ser möjligheterna i nya kanaler, men har också erfarenhet från traditionell media. Vana från arbete med CRO, KPIer, analyser, rapporter, dashboards och Excel underlättar i rollen. Erfarenhet av Google Analytics är meriterande.
För att trivas i denna roll behöver du gilla snabba tempoväxlingar, vara social och lösningsorienterad. Du behöver också vara strukturerad och målmedveten, samt van att arbeta med databaserade beslut och uppföljning. Sist men inte minst, du kan arbeta självständigt och sätter också ett stort värde av att vara en del i ett glatt och kreativt team med gemensamma målsättningar.
Vi är en dansk - svensk organisation, en förutsättning är därför att du kan kommunicera i tal och skrift på något utav språken samt göra dig förstådd inom det andra. En god nivå i engelska är också en grundförutsättning.
VI ERBJUDER
Du blir en del av ett företag i tillväxt som befinner sig mitt i det vi kallar ”den gröna resan”, en miljö- och kulturresa, både internt och externt. Hälsa och trivsel är högt värderat hos oss! Förutom vårat förmåner som innehåller ett generöst friskvårdspaket finns även flexibla arbetstider. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar som är Respekt, Pålitlighet, Samarbete, och Engagemang.
INTRESSERAD?
Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del av oss! Om du vill veta mer om arbetet är du välkommen att kontakta Head of Marketing & Digital Anne-Sofie Svantesson 073-662 96 76 eller HR Partner Charlott Kreuger på 0761-74 77 40. Sista ansökningsdatum är 2022-10-02.
Vi ber dig söka tjänsten genom vårt rekryteringssystem, för att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
OM FORSEA
Den blå vägen är också den grönaste. Genom täta turer, punktliga avgångar och i alla slags väder trafikerar vi vårt älskade sund så att människor kan mötas och regionen utvecklas. Vår satsning på helt batteridrivna färjor gör att vi inte bara är det mest effektiva transportalternativet, utan också det mest hållbara. Vi är en verksamhet i ständig rörelse.