OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
Pharm Assist Sweden AB söker förstärkning till vår grupp av konsulter inom Medical Writing. Arbetet går huvudsakligen ut på att skriva komplexa regulatoriska rapporter för läkemedel och medicintekniska produkter.
Arbetet inkluderar:
Planera och skriva prekliniska, kliniska, farmaceutiska och medicintekniska expertrapporter, t ex IB, IMPD, Non-Clinical och Clinical Overview och Summary, Clinical Evaluation/Performance Report
Skriva och uppdatera dokument för säkerhetsövervakning, såsom RMP, PSUR, DSUR
Göralitteraturstudier, skriva ’state of the art’ reports ochwhite papers
Granska och kvalitetssäkra kollegers rapporter
Alla rapporter ska skrivas i enlighet med tillämpliga riktlinjer, och slutföras i tid för inlämning till vår kund, myndighet eller liknande.
Arbetet är självständigt och innebär egen kontakt med våra kunder. Du omges av kolleger med liknande arbetsuppgifter, som erbjuder utbyte av erfarenheter och stöd.
Beroende på tidigare erfarenheter och kompetens kan det även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom exempelvis regulatory affairs eller farmakovigilans.
Kvalifikationer
Disputerad inom medicin, farmaci eller naturvetenskap.
Minst 5 års erfarenhet från arbete inom läkemedelsindustri, CRO-företag, läkemedelsmyndighet eller liknande.
Erfarenhet av medical/regulatory writing eller liknande.
Talar och skriver flytande vetenskaplig engelska.
Meriterande
Erfarenhet av utveckling av läkemedel eller medicintekniska produkter.
Erfarenhet av farmakovigilans eller regulatory affairs.
Certifiering inom Medical Writing (Europa eller Nordamerika).
Talar och skriver flytande svenska.
Personlig profil
Självständig
Serviceinriktad (lyhörd för kunders önskemål och åsikter)
Tycker om att djup-dyka i dokumentation och problemställningar.
Förmåga att noga följa riktlinjer och mallar, men samtidigt arbeta kreativt för att hitta lösningar inom det utrymme som finns.
Klarar av att jobba inom uppsatta tidsramar och att tidsrapportera noga.
Praktiskt
Tjänsten är förlagd till vårt kontor i centrala Uppsala (Fyristorg 6) och i vissa fall periodvis till våra kunders kontor, vanligen i Uppsala- eller Stockholmsområdet. Under corona-pandemin tillämpas hemarbete, med fri tillgång till kontoret vid behov.
Du blir en del av en grupp med andra kolleger med samma roll, samt en gruppchef.
Önskad tillträdesdag: cirka 1 maj 2021
Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast den 1 april till emilia.barrett@pharmassist.se.
Eventuella frågor om tjänsten ställs till gruppchef Maria Santesson, tel: 0720-45 35 48, e-post: maria.santesson@pharmassist.se.
Pharm Assist Sweden AB
Pharm Assist Sweden AB is a professional service company offering quality and regulatory solutions for medicinal products and medical devices. Founded in 1996 the company has assisted more than 200 pharmaceutical and medtech companies over the years. Pharm Assist’s highly qualified team of some twenty professional consultants has a strong scientific, business and regulatory experience and puts pride in providing tailor-made professional solutions in regulatory affairs and quality assurance for our clients.
Pharm Assist’s services range from product registrations and maintenance, pharmacovigilance and post-market surveillance, medical and technical writing, GDP, QSR, ISO 13485 and ISO 14971 to MDR/IVDR compliance for medical devices and IVD medical devices, including medical device software.
Our geographic focus is the Nordic countries. However, we work with clients and projects in many international markets as well. through a well-proven and validated network of partners within regulatory affairs, clinical trials/investigations, medical writing, translations and health economics.
Pharm Assist is located 5 minutes’ walk from Uppsala railway station, close to the Swedish Medical Products Agency and the two prominent universities of Uppsala. The Uppsala/Stockholm region has many pharmaceutical and medical technology companies which serve as the client base, as well as a source of employees.
Our goal is to help the pharmaceutical and medical device industry to develop, manufacture and sell safe medicines and medical devices, and to make the world healthier and safer. At Pharm Assist, the team values of respect for clients and co-workers, responsiveness and collaboration are critical and central, while expertise and quality are right at the heart of everything we do.
The Organisation
Pharm Assist consists of approximately 20 employees. We are organised in five service teams representing different and complementary areas of expertise within quality assurance and regulatory affairs: Pharmacovigilance, GDP, Regulatory affairs, Medical Writing, and Medical Devices. Each team has a team leader with responsibility for day-to-day people management, products and expertise as well as generating business. In addition, we have a QA Manager, a Finance & Administration team as well as a CEO. All of us except for Finance & Administration are involved in supporting clients and generating revenues.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Regulatory Affairs/partihandel Maria Nilsson Hagberg
018-713200
070-659 72 85
Chef Farmakovigilans Jeanette Johansson
018-713200
073-5285898
Chef farmakovigilans Jeanette Johansson
018-713200
073-5285898
Vice VD/projektledare Maria Nilsson Hagberg
018-713200
070-6597285