Medicinsk sekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi utökar vår verksamhet och söker nu ytterligare en medarbetare.
Vill du vara med i vårt team och tillsammans skapa en bra arbetsmiljö och hälsa hos våra kundföretag?

Vi söker dig som utifrån din profession kan vara vår medicinsk sekreterare och ett administrativt stöd för våra olika kompetenser internt så som företagsläkare, företagssköterska, arbetsmiljöingenjör, beteendevetare, ergonom, hälsoutvecklare, osteopat likväl som externt ut mot våra kundföretag, chefer och medarbetare.
Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska ha intresse av att arbeta kundorienterat, vara affärsmässig, ha egen drivkraft och tycka om att arbeta i team.

Rollen som Medicinsk sekreterare och FHV-administratör hos oss på HMC Företagshälsa:
- Ansvara för journalskrivning och vara ett stöd till vår företagsläkare då det gäller journalhantering och andra arbetsuppgifter som hör till såsom skicka brev och remisser samt remissbevakning.
- Innebär att du ansvarar för att på ett effektivt och serviceinriktat sätt arbeta med intern och extern administration. Arbeta med ett professionellt och serviceinriktat bemötande gentemot våra kundanställda, kundföretag, myndigheter och medarbetare på enheten.
- Du har en förmåga att arbeta relationsbyggande och är serviceminded i samarbetet med våra kunder samt är tydlig i din kommunikation såväl muntligt som skriftligt.
- Att på ett konsultativt och professionellt sätt besvara inkommande telefonsamtal och e post förfrågningar från våra kunder.
- Arbeta i vårt journalsystem/tidbok/systemdel med att uppdatera register, göra bokningar och skriva journaler. Du bokar in besök och återbesök per telefon och epost, hanterar av och ombokningar samt arbetar med administrativ rådgivning för att hjälpa våra kunder på bästa sätt. Du arbetar nära driftsansvarig med att strukturera och samordna planerade insatser.
- Du har god datorvana och ser möjligheter och stimulans i att arbeta med olika it-lösningar och digitala medier. Du är ett stöd avseende it, telefoni och annan teknisk utrustning internt. Du har god - IT kunskap och kan stötta medarbetare med tekniken.
- Du servar våra medarbetare med allmän service, administrerar daglig posthantering, beställer och tar emot varor samt löser dagliga uppkomna ärenden.
- Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter.

Vi söker dig som trivs med att arbeta tillsammans med andra i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder. Du är målmedveten, initiativrik, nyfiken samt affärsinriktad med lösningsfokus.

Utbildning och erfarenhet:
- Krav för tjänsten är att du är utbildad medicinsk sekreterare
- Du har god datorvana där du gärna behärskar Google drive, dokument och kalkylark samt är flytande i det svenska språket såväl i tal som i skrift samt goda kunskaper i engelska.
- Tjänsten kan innebära resor, vilket innebär att det är meriterande att ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten.


HMC Företagshälsa arbetar efter
våra värdeord: respekt, tilltro, engagemang, empati och alltid med det “lilla extra”.

Vi erbjuder dig:
- Vi erbjuder ett varierande arbete med en blandning av både utveckling och förvaltning där du blir en del i vårt team som tillsammans arbetar både för kundernas och organisationens bästa.
- Arbete på en enhet med lång tradition inom företagshälsovård och nöjda kunder.
- Trevliga kollegor inom företagshälsovården och även primärvården som finns i samma hus.
- En tjänst med möjlighet att påverka innehållet i tjänsten och möjlighet att utvecklas.
- En arbetsplats där vi levererar hög service till våra kunder och har möjlighet att anpassa vår tjänster efter kundens behov.
- Att arbeta i en av sveriges viktigaste framtidsbranscher.

Vid denna rekrytering lägger vi i urvalet stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänstens omfattning: Deltid, 50% tillsvidareanställning.
Arbetstider: mån-fre 7,30-11,30 eller efter önskemål
Ort: Landskrona

Lite om HMC-koncernen
HMC Företagshälsa, tidigare Industrihälsan är en certifierad företagshälsovård och har sedan 60 talet verkat i Landskrona. Idag har vi mottagningar även i Arlöv, Malmö och Staffanstorp.
Vi har anställda företagsläkare, företagssköterskor, psykolog/beteendevetare, fysioterapeuter, osteopat, hälsoutvecklare samt ergonom och arbetsmiljöingenjör och erbjuder en fullständig företagshälsovård för våra kunder. I dag finns ca 270 företag med över 8800 anställda anslutna till vår företagshälsovård.

HMC Företagshälsan ingår i koncernen Hälsomedicinskt Center som även driver vårdcentraler, BMC och BVC genom vårdavtal med Region Skåne. Idag finns våra vårdcentraler i Hjärup, Lomma, Landskrona samt i Staffanstorp. Totalt är vi ca 110 anställda i våra verksamheter och vi växer ständigt.

Gå gärna in på vår hemsida och läs mer om våra mottagningar, vad vi står för och vad vi går för
www.hmcforetagshalsa.se

Låter det intressant för dig så tveka inte att höra av dig till oss eller skicka in en ansökan. Du når Johanna Silfverberg, rekryteringsansvarig på 0705-69 90 09.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hälsomedicinskt center
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 24 april 2020

Besöksadress

Fredriks väg 1, Hjärup
None

Postadress

Fredriks väg 1
Hjärup, 24562

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

22 november 2024

22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024