OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken Akutkliniken i Solna består av en akutmottagning, två akutvårdsavdelningar samt en tidsbeställd mottagning. Inom sekretariatet är vi 25 anställda, medicinska sekreterare och assistenter, som dygnet runt arbetar med att hålla klinikens administration på toppnivå. Vi är ett glatt gäng som eftersträvar bred kompetens, varierande arbetsuppgifter och vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling. Då en av våra sekreterare nu slutar söker vi dig som vill ha ett varierande, utvecklande och spännande arbete som medicinsk sekreterare. Som medicinsk sekreterare på Akutkliniken bemannar du kassan i vår Triage, skriver ut diktat, brev och remisser från datajournalsystemet Take Care, DRG-kodar/registrerar samt utför sedvanliga sekreteraruppgifter så som allmän administrativ service, posthantering och telefonservice. Varje sekreterare har även sitt eget ansvarsområde. Läkarsekreterarexamen. Goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi är ett krav, likaså grundläggande kunskaper i Officepaketet samt datorhantering. Vana vid receptionsarbete och kunskaper/utbildning i DRG-kodning/registrering är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Som person är du utåtriktad, positiv och tycker om och arbetar bra i grupp. Du bör vara noggrann och stresstålig samt ha en god servicekänsla. Du är flexibel och öppen för förändringar, tar egna initiativ och vill ha ett varierande arbete. Karolinska Universitetssjukhuset HR-avdelningen C1:77, Rekrytering 141 86 Stockholm