OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
barnintensivvårdssektionen
Sekreterarorganisationen är en verksamhet inom Astrid Lindgrens Barnsjukhus där ca 150 medicinska sekreterare och administratörer ingår.
Vi behöver nu en medicinsk sekreterare till barnintensivvårdssektionen i Solna.
Verksamheten utgör en av få specialiserade verksamheter för anestesi-, operation- och intensivvård för barn i Sverige och har som uppdrag att bedriva sjukvård på hög internationell nivå.
Målet är att vara en ledande universitetsklinik genom att utgå från patientnyttan, säkerhetsrutiner och tillvaratagande av allas kompetens med stöd av forskning, utveckling och undervisning.
Ett stort antal av patienterna som vårdas på BIVA/ECMO kommer från andra landsting och länder. Dessa mycket svårt sjuka patienter hämtas på inremmitterade sjukhus av verksamhetens transportteam från PETS (Pedicatric Emergency Transport Service) ECMO. Dessa team gör tillsammans över 200 transporter per år.
Verksamheten består av fyra sektioner:
- Barnanestesi, operation och uppvak
- Barnintensivvårdssektionen
- ECMO (Extra Corporeal Membrane Oxygenation)
- Smärtbehandlingsenheten för barn
Arbetsuppgifter:
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete med eget ansvar men som också kräver mycket samarbete för att hela verksamheten ska fungera. Tjänsten är ett vikariat på ett år med början 2014-01-20 eller enligt överenskommelse.
Du kommer att ha ett nära samarbete med sekreterarna samt med övrig personal inom verksamheten.
Dina arbetsuppgifter är mycket varierande, allt från att skriva journaler i Take Care, DRG-registrering, utomlänsfakturering, skriva minnesanteckningar från arbetsplatsträffmöten (APT) en gång per månad, vara IT-kontakt samt ta fram statistik. Du har mycket kontakter internt och externt.
Kvalifikationer:
Du ska vara utbildad medicinsk sekreterare, ha goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Goda kunskaper i Excel.
Utbildning i och erfarenhet i DRG är meriterande men inte ett krav.
Personliga egenskaper:
Du är öppen för utveckling i arbetet och tycker om att ge god service. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och underhålla relationer med övriga yrkeskategorier.
Du är noggrann, punktlig och tar stort ansvar för ditt uppdrag samt har en positiv grundinställning. Du har förmåga att se möjligheter i förändringsprocessen.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.