OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Arbetsmiljö och hälsa är en intressant och flexibel arbetsplats som ger möjlighet till variation, utmaningar och omväxlande arbetsuppgifter.
Du kommer att vara en i teamet och stötta övriga funktioner. Som medicinsk sekreterare är dina arbetsuppgifter bland annat dokumentation i journalsystemet 3Q utifrån diktat, tidsbokning och remisshantering samt posthantering samt patientkontakt i telefon och reception. I tjänsten ingår även fakturahantering, beställningar i Raindance, webbredaktörsarbete, Heromahantering, HSA-administration och att ha rollen som enhetens mötessekreterare.
Vi söker
Då vår medicinska sekreterare i Västervik går i pension till årsskiftet söker vi nu en ny medarbetare till vårt team.
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare med några års erfarenhet inom yrket. Kunskap i arbetsmiljöfrågor samt gällande lagar och förordningar är meriterande. Du är intresserad av att göra andra administrativa uppgifter utöver diktatskrivning. Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem och hantera statistik är värdefulla egenskaper för att du ska trivas i tjänsten. Du är noggrann och ansvarskännande, har god service- och samarbetsförmåga, är flexibel och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift samt förmåga att uttrycka dig med tydlighet. Det är viktigt för oss att du förstår betydelsen av professionellt, gott bemötande samt att ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vår arbetsplats
Arbetsmiljö och hälsa är region Kalmar läns kunskapsresurs inom hälso- och arbetsmiljöområdet. Vi erbjuder en oberoende och professionell specialistkompetens inom ergonomi, arbetsmedicin, rehabilitering, arbetspsykologi, förebyggande arbetsmiljöarbete och vid arbetsmiljörelaterade frågeställningar. Vår verksamhetsidé är att erbjuda regionens anställda vår samlade kompetens och våra tjänster inom arbetsmiljö och rehabilitering. Vi arbetar på organisatorisk, grupp och individnivå. Genom våra respektive expertområden är vi även ett stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer, förvaltningar och verksamheter.
Vår enhet är en del av Regionstaben, där det jobbar 140 experter inom bland annat arbetsmiljö, ekonomi, HR, hållbarhet, hälsa, juridik, kommunikation, läkemedel, planering, samordning, säkerhet och utveckling. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även ett stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer, förvaltningar och verksamhet.
Vi är en del av Region Kalmar läns 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.