Medicinsk sekreterare

Medicinsk sekreterare

Arbetsbeskrivning

Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 6 700 medarbetare.

Om Cristina Sava
Välkommen till vår nystartade ögonspecialistmottagning i centrala Helsingborg.

Här kommer en ögonspecialist, optikerassistent och medicinsk sekreterare finnas på plats. Vi är en ögonspecialistmottagning som är välkomnande, handlingskraftig och pålitlig.

Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare ansvarar du i huvudsak för dokumentationen i journalsystemet, remisshantering, patientklassificering, telefonservice och posthantering. Andra administrativa arbetsuppgifter förekommer.
Hos oss får du möjlighet att arbeta med varierade arbetsuppgifter i rollen som medicinsk sekreterare, med fokus på administration och att ge god service.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning 6 månader) på 50% förlagd måndag till fredag.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Verkar tjänsten intressant? Sök redan idag!

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller gått en YH -utbildning inom hälso- och sjukvårdsadministration eller motsvarande samt att du har en god datavana.
Arbetet kräver god kommunikation i tal och skrift samt förståelse och insikt om verksamheternas behov.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann, självständig och strukturerad i ditt arbete. Du har förmågan att hålla ett högt arbetstempo samt god serviceförmåga mot medarbetare och patienter. Du har en positiv inställning och trivs i en föränderlig miljö där du vill vara med och utveckla verksamheten. Som person har du en god förmåga att samarbeta och kommunicera i bemötandet med patienter och kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cristina Sava
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Liknande jobb


Receptionist/administratör till Farsta Rehab

Receptionist/administratör till Farsta Rehab

27 december 2024