OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.
På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?
Om Aleris Specialistvård ögon i Helsingborg
Aleris specialistvård ögon Helsingborg erbjuder högkvalitativ kataraktkirugi samt yaglaserbehandling för efterstarr. Vår verksamhet fortsätter att växa och nyligen öppnade vi en mottagning för ögonsjukdomar med inriktning glaukom.
Till verksamheten söker vi nu en engagerad och flexibel medicinsk sekreterare som vill ta del av vårt arbete.
Om arbetet och din utveckling
Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas och ingå i en verksamhet som följer med i framtidens utveckling. Du blir en del av ett team bestående av läkare, optiker samt undersköterska/sjuksköterska på vår nystartade mottagning. Genom våra värderingar: omtänksamhet, professionalitet, engagemang och nytänkande skapar vi en trivsam arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor.
Som medicinsk sekreterare kommer du ha ett varierande arbete. Förutom sedvanliga sekreteraruppgifter med journalskrivning i MedSpeech, kommer du ta hand om bokningar i Webdoc, samt arbeta i Pasis. Du kommer hjälpa patienter med av-ombok via telefon. Vi erbjuder dig en arbetsplats som uppmuntrar till nytänkande och initiativrikedom för att utveckla verksamheten vidare.
Om dig vi söker: Som person Vi söker dig som håller en hög professionell nivå i din yrkesutövning. Arbetet präglas av variation, det är viktigt med initiativförmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Kan du dessutom hålla flera bollar i luften och är stresstålig samtidigt som du ger en god service och ett gott bemötande? Vi tror också att Du trivs bra med många dagliga sociala kontakter och har lätt för att samarbeta. Till sist ser vi gärna att du har några års erfarenhet som medicinsk sekreterare.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet.
Bakgrund
• Adekvat utbildning (godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration alternativt motsvarande godkänd utbildning till medicinsk sekreterare)
• Tidigare erfarenhet som medicinsk sekreterare är meriterande
Övrigt:
• Anställningsform: tillsvidareanställning, heltid
• Tillträde: enligt överenskommelse
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2021-10-31 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Jessica Hammarbäck på mail jessica.hammarback@aleris.se.
Hoppas att vi hörs!
–--------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.