OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Luleå har både storstadens utbud och småstadens närhet. En hållbar kuststad med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.
Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?
Luleå kommuns företagshälsovård söker en medicinsk sekreterare för att stödja övriga specialistkompetenser på Kommunhälsan. Du kommer att arbeta med arbetsmiljö och hälsa ur perspektiven hälsofrämjande, förebyggande och rehabiliterande.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som medicinsk sekreterare arbetar du som spindeln i nätet och ansvarar för Kommunhälsans information till kunder via telefon, mejl och intranät. Du arbetar till stor del med systemadministration och agerar användarstöd till övriga i arbetsgruppen med avseende på patientadministrativa system samt övriga IT-system kopplade till medicinska
undersökningar och patientjournaler.
I uppdraget ingår även hantering av andra sekretessklassade dokument samt kund- och leverantörsfakturor, rapporter, samt lagbevakning inom hälso- och sjukvårdens ansvarsområde. Som medicinsk sekreterare hanterar du dokumentation i patientjournal, remisser och övrig post, tidsbokning samt planering av schema för exempelvis medicinska kontroller. Sedvanliga administrativa arbetsuppgifter som exempelvis utbildningssamordning och beställning av förbrukningsmaterial ingår i uppdraget.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är medicinsk sekreterare (120hp) alternativt vårdadministratör (180hp)
Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi, hög datavana med stor erfarenhet av att hantera Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
Du är systematisk, strukturerad, serviceinriktad och professionell i din yrkesutövning. Du är flexibel och tar gärna egna initiativ och trivs att arbeta självständigt. Din kompetens är ett viktigt stöd för övriga yrkeskategorier på enheten så rollen kräver att du är nätverkande, har god samarbetsförmåga samt ett gott bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du förstår, analyserar och löser komplexa frågor på ett snabbt och effektivt sätt. Du är handlingskraftig, har stort engagemang och lägger stor vikt vid kvalitet och resultat.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i företagshälsovårdsystemet CGMJ 4 samt att du tidigare har arbetat i
faktureringssystemet Raindance.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tips!
Nyfiken på Luleå? flyttatilllulea.se
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb