OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicinmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
På medicinmottagningen arbetar ett glatt gäng där arbetsglädje och bra bemötande ligger i fokus! Vi är ca 30 medarbetare som består av medicinska sekreterare, sjuksköterskor, undersköterskor och samt läkare från medicinkliniken.
Dina arbetsuppgifter
Att arbeta som medicinsk sekreterare hos oss innebär att du har ett omväxlande arbete där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter. Dina arbetsuppgifter är sedvanliga administrativa uppgifter så som journalföring, receptionsarbete, diagnoskodning, schemaplanering och Tele-Q. Som medicinsk sekreterare samarbetar du med alla yrkeskategorier på enheten.
Din kompetens
Ett krav för att få arbeta hos oss är att du är utbildad medicinsk sekreterare/läkarsekreterare. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket samt i medicinsk terminologi. Intresse för förbättringsarbete är något vi värdesätter.
Vi söker dig som har patienten i fokus, är flexibel, och har en hög servicekänsla. God kommunikations- och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper som vi värdesätter inom enheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde 1 september 2022 eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef Carina Nilsson, 0150-561 63, carina.e.nilsson@regionsormland.se
Facklig företrädare Vision Marita Andersson, 0150-564 81.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på vårdplats- och mottagningsenheten!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV senast 2022-08-14.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.