OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Infektions- och lungkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Infektions- och lungkliniken Sörmland har ett länsövergripande ansvar för specialiserad öppen och sluten infektions- och lungsjukvård. Klinikens sektioner består av infektionsmottagning, lung- och allergimottagning, avdelning, diagnostiskt centrum och sprututbytesmottagning. Den administrativa enheten ansvarar för administration inom de olika sektionerna.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, gärna med några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du kommer att få lära dig arbetsuppgifter inom både öppenvård och slutenvård. I slutenvården på avdelningen är två sekreterare stationerade och tanken är att du ska ersätta en av dessa efter pensionsavgång.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Posthantering
• Skanning, provsvar och föra in svarstester
• Skriva journaldiktat för öppenvård och slutenvård med diagnos- och åtgärdskodning
• Hantera beläggningslista och inläggningar från mottagning
• Rekvirera och lägga in bilder i system
• Hantera dödsbevis och dödsorsaksintyg
• Boka mottagningstider och telefontider
• Vara kontakt internt och externt för kollegor och patienter
Sekreterarna på kliniken har ett fint samarbete sinsemellan och hjälper varandra när det behövs på de olika sektionerna. Det är därför viktigt att du har ett genuint intresse och engagemang i det arbete som du utför och så även för dina kollegors uppgifter. Vår administrativa enhet består idag av tre sekreterare på infektionsmottagningen, två sekreterare på lung- och allergimottagningen, två sekreterare på infektions- och lungavdelningen, en sekreterare på diagnostiskt centrum, en ambulerande sekreterare med fokus på lung-/allergimottagning samt diagnostiskt centrum, en klinikadministratör samt en enhetschef.
Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad och examinerad medicinsk sekreterare. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av yrket och journalsystemet NCS Cross. Vi ser att du är noggrann och serviceinriktad eftersom du administrativt samordnar patientens vårdresa. Arbetsuppgifterna kräver att du lär dig att prioritera och vara flexibel för att kunna följa processerna på kliniken. Gott samarbete med kollegor internt och externt oavsett yrkesroll, ser vi som en självklarhet.
Vi står inför en spännande framtid inom de närmaste åren med nya utmaningar och arbetssätt. Vi ser fram emot att du, tillsammans med oss, vill fortsätta utveckla och effektivisera enhetens uppdrag för att erbjuda den bästa möjliga resan inom vården för våra medborgare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef, Caroline Diallo, 0738-67 35 29,
Fackliga företrädare söks via Kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på infektions- och lungklinikens administrativa enhet!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-09-04.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.