OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aleris Psykiatri bedriver specialistpsykiatrisk vård inom såväl öppen- som heldygnsvård i Region Stockholm inom allmänpsykiatri, psykos och akutpsykiatri. Utöver detta erbjuder vi, på uppdrag av regionen, ätstörningsbehandling och digital behandling samt psykiatrisk konsultverksamhet gentemot somatisk sjukvård.
Om Aleris Psykiatri Kista
Välkommen som medicinsk sekreterare till vår öppenvårdsmottagning där vi tar emot unga vuxna och vuxna patienter som hör till specialistpsykiatrin.
Vi är ett erfaret gäng som arbetat länge tillsammans och nu söker vi ytterligare en medicinsk sekreterare.
Vi som arbetar här är sjuksköterskor, psykiatriker, läkare, psykoterapeuter, psykologer, arbetsterapeut, rehabkoordinator, administratörer, kuratorer, enhetschef och biträdande enhetschefer.
Som administratör är du många gånger vårt ansikte utåt. Du kan vara den som patienten möter först inom psykiatrin, därav är det viktigt att du kan förmedla ett lugn och ett gott bemötande även i stressade situationer.
I din roll som medicinsk sekreterare skriver du diktat på ca 50% övrig tid ägnas åt sedvanliga administrativa arbetsuppgifter som inger på en öppenvårdsmottagning. Det kan vara att sitta i receptionen, svara i telefon, administrera besök samt hantera övriga administrativa uppgifter relaterade till vår reception.
Alla administratörer hos oss erbjuds handledning i grupp för att lyfta ärenden som uppstår i kontakten med patient eller anhöriga.
Hos oss arbetar fem administratörer varav en är teamsamordnare för gruppen.
Vi ser fram emot att du blir en del av vårt team, där vi tillsammans arbetar med att våra patienter ska känna sig väl bemötta, trygga och det ska vara enkelt att komma i kontakt med oss.
Arbetsmiljön är viktig för oss och det är något vi värnar om.
Om arbetet och din utveckling
På Aleris erbjuder vi ett stimulerande arbete i en verksamhet som är specialiserad och ligger i framkant inom området. Som administratör hos oss får du ta del av en arbetsplats med erfaren personal som arbetat länge men också nya medarbetare som bidragit med nya erfarenheter och engagemang.
Genom våra värderingar: Ansvarsfullt, enkelt och innovativt skapar vi en trivsam arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor.
Arbetsuppgifterna som administratör är varierande och utmanande, vilket bidrar till en ständig utveckling. Nytt hos oss är att vi inom kort kommer införa tandem health för att minska den administrativa belastningen hos medarbetarna och även självincheckning för våra patienter inom kort.
Om dig vi söker
Som person.
Vi söker dig som trivs med att möta nya människor, är serviceinriktad och kan bemöta våra patienter på ett professionellt och välkomnande sätt. För oss som arbetar här är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och vill bidra till ett gott arbetsklimat.
Bakgrund
Du har tidigare erfarenhet av kundservice/mottagningsarbete, och vi ser gärna att du har arbetat inom vården tidigare. Du har aktuell utbildning som medicinsk sekreterare och gärna erfarenhet av att arbeta i take care.
Övrigt
• Anställningsform: Heltid, visstidsanställning 9 månader med möjlighet till förlängning.
• Tillträde: Efter överenskommelse
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 20241129
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Marianne Hedmark på tel. 08-128 892 80
Hoppas att vi hörs!