OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken
Akutkliniken Solna är en av landets största inom området med en stor bredd men med fokus på högspecialiserad vård inom medicin, kirurgi, ortopedi, infektion, neurologi, öron-näsa-hals samt onkologi.
Vi har omkring 80'000 akuta besök per år och förutom akutmottagningen har vi två akutvårdsavdelningar, en intermediärvårdsavdelning och en tidsbeställd mottagning.
Inom sekretariatet är vi 25 anställda, medicinska sekreterare och assistenter, som dygnet runt arbetar med att hålla klinikens administration på toppnivå. Vi är ett glatt gäng som eftersträvar bred kompetens, varierande arbetsuppgifter och vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling.
Vi söker nu dig som vill ha ett varierande, utvecklande och spännande arbete som medicinsk sekreterare.
Arbetsuppgifter:
Som medicinsk sekreterare på akutkliniken bemannar du kassan i vår Triage, skriver ut diktat, brev och remisser från datajournalsystemet Take Care, DRG-registrerar samt utför sedvanliga sekreteraruppgifter så som allmän administrativ service, posthantering och telefonservice.
Varje sekreterare har även sitt eget ansvarsområde. Vi kommer under hösten att införa ett nytt arbetsmoment där sekreterarna är med på larm och registrerar patienten inne på akutrummet.
Kvalifikationer:
Medicinsk sekreterarutbildning/läkarsekreterarexamen.
Goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi är ett krav.
Du har en stor yrkesstolthet och är en lagspelare. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som vill ha ett varierande, utvecklande och spännande arbete som medicinsk sekreterare. Som person är du utåtriktad, initiativrik, positiv och tycker om att arbeta i grupp. Du bör vara noggrann och stresstålig samt ha en god servicekänsla.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.