OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/
Landstingsdirektörens stab består av medarbetare som stödjer landstingets verksamhet inom bland annat ekonomi, personal, juridik, hälsoval, information, kommunikation, utveckling, folkhälsa och planering.
Landstingshälsan är landstingets företagshälsovård och kunskapsresurs inom hälso- och arbetsmiljöområdet. Vi erbjuder en oberoende och professionell specialistkompetens inom arbetsmedicin, rehabilitering, ergonomi, arbetspsykologi, förebyggande arbetsmiljöarbete och arbetsmiljörelaterade frågeställningar. Vår verksamhetsidé är att erbjuda landstingets anställda vår samlade kompetens och våra tjänster inom arbetsmiljö och rehabilitering.
Till vår avdelning i Kalmar söker vi nu en medicinsk sekreterare
Som medicinsk sekreterare kommer du bland annat att arbeta med journaldokumentation i datasystemet 3 Q, receptionsarbete samt tidsbokning. I tjänsten ingår även att hantera fakturor i Raindance ekonomisystem, arbeta med enkäter, utbildningsmaterial osv. Du kommer också att ha rollen som avdelningens mötessekreterare.
Vi söker dig med Medicinsk sekreterarutbildning alternativt läkarsekreterarutbildning. Kunskap i arbetsmiljöfrågor samt gällande lagar och förordningar är meriterande. Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet och att hantera statistik, fakturor och enkäter är andra värdefulla kunskaper.
Du är noggrann och ansvarskännande, har god service- och samarbetsförmåga, är flexibel och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att skapa förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.