OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungälvs sjukhus som är en del av Västra Götalandsregionen, är ett växande, hälsofrämjande akutsjukhus beläget strax norr om Göteborg. Sjukhuset har drygt 200 vårdplatser och ca 1600 anställda. Vi har akut och planerad verksamhet inom kirurgi/urologi/ortopedi, invärtesmedicin, geriatrik och rehabilitering samt psykiatri. Vi har ett gott samarbete med omgivande närsjukvård och Sahlgrenska universitetssjukhuset.
Sjukhuset befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där verksamheten kommer att expandera de närmaste åren i helt nya vårdbyggnader.
Välkommen till Administrativa enheten, Kungälvs Sjukhus
Vi står inför nya utmaningar och vi ser gärna att du blir en del av vår framtid.
Vi är i en expansiv fas med påbörjad utbyggnad vilket kommer att innebära bra arbetsmiljöer med många nya och fräscha lokaler.
Kungälvs sjukhus har precis startat upp en ny sjukhusgemensam administrativ enhet som organisatoriskt ligger under Akutkliniken. Vi går en spännande och rolig framtid till mötes och vi ser med tillförsikt fram emot den. Enheten är indelad i tre team med en ansvarig enhetschef för varje team. Den administrativa personalen på psykiatrin och IVA ingår inte i dagsläget i den nya enheten men för övrigt ingår samtliga medicinska sekreterare, kanslister och IT-samordnare på sjukhuset. Administrativa enheten har f n en ledig tjänst som medicinsk sekreterare och vi är mycket intresserade båda av dig som är nyexaminerad och du som arbetat några år.
I din roll som medicinsk sekreterare på Administrativa enheten kommer din placering för närvarande vara på kirurgkliniken. Dina arbetsuppgifter omfattar medicinsk dokumentation i Melior, utskrift av brev, intyg, remisser och övrig korrespondens. Diagnos- och åtgärdsregistrering i ELVIS samt många andra stimulerande administrativa uppgifter. Vi bemannar också avdelningar. Arbetsuppgifterna på avdelningen är varierande med bl. a väntelistepatienter, rondarbete, medicinsk dokumentation i Melior, diagnos- och åtgärdsregistrering i ELVIS.
Vem är du
Vi söker dig som tycker om att ha stort ansvar och trivs med att arbeta flexibelt. Du är van vid att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men har också förmågan att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet, bra bemötande, service- och ansvarskänsla. Du har god social kompetens, goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du bör tycka om att arbeta i en miljö med mycket varierande arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig
Trevliga arbetskamrater och en arbetsmiljö som präglas av framåtanda och ett högt tempo. Administrativa enheten på Kungälvs sjukhus erbjuder dig en utmanande sekreterarroll där du får vara med och påverka både din personliga utveckling och enhetens framtid.
Kvalifikationer
Vårddokumentationsutbildning är ett krav. Kunskaper i Melior och ELVIS är meriterande liksom utbildning i diagnosklassifikation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Anki Hesselmar, enhetschef
0303-983 89
Anne Gabrielsson, enhetschef
0303-987 43
Lena Edemell, enhetschef
0303-983 99