OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/
Länssjukhuset i Kalmar är en del av Landstinget i Kalmar län och arbetar för ett friskare, tryggare och rikare liv. Med stort engagemang, bred kompetens och hög specialisering erbjuder vi god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Sjukhuset har moderna lokaler och ligger centralt, endast ett stenkast från Kalmarsund. Vi satsar på systematisk utveckling och förbättring. Hos oss arbetar runt 2 200 personer med ett meningsfullt och utvecklande arbete - Varje dag!
Öron-, näs- och halskliniken består av öronmottagning, logopedmottagning och hörselvård. Här arbetar omkring 50 medarbetare inom proffessionerna audionom, logoped, läkare, sjuksköterska, undersköterska, medicinsk sekreterare, pedagog och ingenjör.
Som medicinsk sekreterare har du varierande arbetsuppgifter såsom journalskrivning, administrativa arbetsuppgifter på vårdavdelningen samt reception, kvalitetsregister och ansvarsområden utifrån kompetens och intresse. Du ingår i ett arbetslag och i olika tvärprofessionella processgrupper som arbetar med utveckling och ständiga förbättringar i verksamheten.
Vi söker dig som är engagerad, har ett gott bemötande och en vilja att samarbeta för att skapa bästa resultat för patienten. Stor vikt läggs vid flexibilitet, förmåga till att växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp, samt engagemang kring arbetet med ständiga förbättringar av verksamheten.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete där du får möjlighet till engagemang, ansvar och utveckling utifrån egna önskemål och klinikens behov med patienten i fokus.
Utbildad medicinsk sekreterare, läkarsekreterar-/vårdadministratörsutbildning.
Goda kunskaper i Officepaketet, datajournalanvändning samt erfarenhet från liknande verksamhet är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.