OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken Mälarsjukhuset Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Vill du vara en del av vårt team på akuten på Mälarsjukhuset?
Akutkliniken är en gemensam serviceenhet för hela sjukhuset och samverkan sker internt med alla kliniker. Akutkliniken består av akutmottagning, akutvårdsavdelning, intermediärvårdsavdelning, akutläkare och administrativ enhet. Du arbetar tillsammans med kollegor från olika yrkeskategorier såsom läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som är intresserad av ett varierande arbete i denna spännande miljö!
Administrativa enhetens medicinska sekreterare ansvarar för journalskrivning för alla patienter som söker akutmottagningen och träffar akut-, medicin-, kirurg-, ortoped-, barn-, kvinno- eller öron-näsa-halsläkare. Journalerna dokumenteras i det digitala journalsystemet NCS Cross. Enheten ansvarar också för receptionsarbete på akutmottagningen. Funktionen traumasekreterare ingår vilket innebär att du dokumenterar vid traumalarm.
Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning alternativt läkarsekreterarutbildning är ett krav, samt goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket. Du får gärna ha erfarenhet från vården sedan tidigare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Viktiga egenskaper som vi ser behövs för denna tjänst är god samarbetsförmåga då du kommer att jobba i team med dina kollegor. Man bör även vara strukturerad och serviceinriktad.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid eller enligt överenskommelse med arbete såväl dagtid som jourtid kvällar och helger. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef, Yvonne Boy Eriksson, 016-10 39 08.
Fackliga företrädare söks via Kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på administrativa enheten akutkliniken!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-10-17.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.