Medicinsk sekreterare med chefstöduppdrag till VO rehabilitering

Medicinsk sekreterare med chefstöduppdrag till VO rehabilitering

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du medicinsk sekreterare och värdesätter ett omväxlande och utvecklande arbete? Då har vi tjänsten för dig! Vi välkomnar nu en medicinsk sekreterarkollega till verksamhetsområde (VO) rehabilitering Kristianstad.

Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. CSK har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Vi är cirka 2 600 medarbetare.

VO rehabilitering är ett eget verksamhetsområde med cirka 60 medarbetare. Hos oss arbetar medicinska sekreterare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabundersköterskor. Vi servar samtliga slutenvårdsavdelningar på CSK med varierande rehabiliteringsinsatser. Utöver slutenvårdsarbetet medverkar vi i team- och dagvårdsverksamhet inom framför allt medicin- och barnverksamhet. Hos oss bedrivs det även specialiserad öppenvård inom medicin, ortopedi och kirurgi med drygt 15 500 besök per år samt geriatrisk dagrehabilitering för personer med förvärvad neurologisk sjukdom.

I vår verksamhet har vi en fin gemenskap och en god arbetsmiljö där allas kompetenser värderas. Hos oss har du möjlighet att ta del av erfarna kollegors kunskaper och erfarenheter samt får goda möjligheter att utvecklas i din profession. Som medarbetare på ett mindre akutsjukhus ges du möjlighet till ett brett lärande inom många diagnosområden. Vi tillämpar en generös inställning till vidareutbildning relaterat till arbetsuppgifter och uppmuntrar aktivt lärande över tid. För oss är det självklart att du delar Region Skånes värderingar och vi erbjuder dig ett positivt arbetsklimat med arbetsglädje i fokus.

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu en medicinsk sekreterare som trivs i en central roll i verksamheten. Tjänsten är en kombinerad tjänst som medicinsk sekreterare och chefsstöd.

Som medicinsk sekreterare hos oss bidrar du med din specifika kunskap samt ger administrativ service och stöd till våra arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Du är delaktig i och initierar förbättringsarbeten utifrån din roll. Tillsammans med vår chefssekreterare har du ett övergripande ansvar för verksamhetens administrativa flöden.

Du bemannar vår reception och är vårt ansikte utåt för enheten. I dina arbetsuppgifter i receptionen ingår bland annat ansvar för att bemanna receptionens telefon under telefontid, arbete i Pasis samt att arbeta med att utveckla våra e-tjänster inom 1177.

I rollen har du ett nära samarbete med vår chefssekreterare och ni har ett delat ansvar inom flera områden. I dina arbetsuppgifter ingår även journaldokumentation, utskrift från MedSpeech samt registreringar i Pasis. Viss övrig administration kan förekomma så som utformande av formella dokument samt att föra minnesanteckningar vid möten. Vid arbetstoppar och sjukfrånvaro hjälps du och dina kollegor åt och avlastar varandra.

I din roll som chefsstöd ingår bland annat att hantera fakturor i Raindance. Du är, tillsammans med vår chefssekreterare, därtill ansvarig för HR-fönster.

Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, kontorstid.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en godkänd utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket samt erfarenhet av att hantera och arbeta i följande system; Melior, Medspeech, Raindance, Skånekatalogen, Qlikview, Web-Pasis, 1177 och HR-fönster.

Vi söker dig som är lugn och har förmågan att hantera oförutsedda situationer på ett kontrollerat sätt. Du har lätt för att planera arbetet i förväg samt organiserar och prioriterar de dagliga aktiviteterna på ett effektivt sätt. Vi vill även att du är flexibel, initiativrik och utåtriktad. Vidare värdesätter vi att du har hög servicekänsla, ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor, är noggrann samt känner glädje och engagemang i arbetet. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Rosén, områdeschef
042-406 19 74
Christina Rowéus, enhetschef
042-406 11 21
Maria Arheden, enhetschef
042-406 19 53
Pernilla Törnblom, Vårdförbundet
042-406 19 10
Ann-Charlotte Nordblad, enhetschef
040-33 27 26
Anna Weberg, Vårdförbundet
040-33 69 42
Cecilia Sjöbeck
046 770933
Beatrice Ohlsson
046 770932
Logopedförbundet

Elisabeth Bengtsson
040-675 30 68

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 29189 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Skånehuset i Kristianstad, J A Hedlunds väg
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

21 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

20 november 2024