Medicinsk sekreterare med kvalitetsregisteransvar till Ortopedmottagni ...

Medicinsk sekreterare med kvalitetsregisteransvar till Ortopedmottagni ...

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar dagtid måndag till fredag och tillämpar flextid. Möjlighet till personligt anpassat arbetsschema finns. Vi erbjuder och uppmuntrar till friskvård.Våra arbetsplatser är personliga och ergonomiskt anpassade för optimal arbetsmiljö i våra rum. 
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.
Tjänsten ska tillsättas snarast och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Arbetsuppgifter:
Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för det administrativa arbetet på ortopedmottagningen, i första hand journalskrivning med remisshantering, brev, intyg, diagnos- och åtgärdskodning, bokningsunderlag till mottagningen, journalkopior, m.m.
Viss patientkontakt kan förekomma.
De flesta sekreterarna har personliga extrauppdrag, som till exempel administration av försäkringsbolagsärenden, kvalitetsregister, vårdvalskontroller, m m.
Verksamhetsområde Ortopedi har ett omfattande kvalitetsregisterarbete som till största delen utförs av de medicinska sekreterarna. Du kommer att ansvara för registrering i och administration av vårt största register, Svenska Frakturregistret, tillsammans med frakturregisteransvarig läkare och eventuellt också registrering i andra nationella kvalitetsregister. Du kommer även att ansvara för utskick av handlingar till försäkringsbolag.
Tempot är ofta högt, därför ställer vi höga krav på noggrannhet, ansvarskänsla och prioriteringsförmåga. Vi lägger stor vikt vid korrekt diagnos- och åtgärdskodning och har återkommande internutbildningar i vår grupp.
Anställningsform:
Tillsvidare, 100%, tillsättning enligt överenskommelse.
Kvalifikationer:
Dokumenterad medicinsk sekreterarutbildning är ett krav.
Du har dokumenterat goda kunskaper i medicinsk terminologi och du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språkets tal och skrift.
Du har grundläggande kunskaper i medicinsk engelska.
Du kan använda dig av Officepaketet, i första hand Word och Excel.
Vi ser helst att du har erfarenhet inom yrket, dokumenterade kunskaper inom diagnos- och åtgärdskodning och vana från journalsystemet Take Care.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har mycket god samarbetsförmåga. Du har gott omdöme och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer, du delar med dig av dina kunskaper och tar till dig nya. Du trivs med att arbeta både enskilt och i grupp. Som person är du självständig, initiativtagande, noggrann och
flexibel med en stor känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor, du delar Södersjukhusets värdegrund och du trivs i en miljö där nära samarbete, öppenhet, humor och allvar är viktiga ingredienser i det dagliga arbetet.
I denna rekrytering vill vi inte bli kontaktade av rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Winemar

Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell

Christina Otterstam

Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist

Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södersjukhuset SÖS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 13 oktober 2020

Besöksadress

Sjukhusbacken 10
None

Postadress

Sjukhusbacken 10
Stockholm, 11883

Liknande jobb


27 november 2024

Medicinsk sekreterare

27 november 2024

26 november 2024