Medicinsk sekreterare och IT-ombud till Vårdcentralen Veddige

Medicinsk sekreterare och IT-ombud till Vårdcentralen Veddige

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vårt engagerade och kompetenta team av professionella medarbetare? Passa då på att söka till vår tjänst redan idag!
Om arbetsplatsen
Vårdcentralen Veddige består av läkar- och distriktssköterskemottagning, provtagning, sjukgymnastik, arbetsterapi, psykolog, kurator, BVC, specialistmottagningar för astma/KOL, neurorehab, diabetes och rökavvänjning.

Viktigt för oss är att vården sker på rätt vårdnivå med patienten i fokus, respekt för individen och ett bra samarbete mellan professionerna. Vår vårdcentral har även en filial i Bua och en i Kungsäter. 

Hos oss möter du professionella och engagerade medarbetare som tar väl hand om varandra och våra patienter. Vi välkomnar nya kollegor som tillför nya idéer! Hos oss blir du en del av ett mycket kompetent team som med stort engagemang driver vårdcentralens utveckling framåt.

Om arbetet
Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta som medicinsk sekreterare med roll som IT-ombud hos oss. Att arbeta som medicinsk sekreterare på vår vårdcentral innebär en spännande variation av arbetsuppgifter där du har möjlighet att påverka din egen arbetssituation. Som IT-ombud ingår ansvaret att driva den digitala utvecklingen på vårdcentralen. Vi erbjuder ett omväxlande arbete på en väl fungerande vårdcentral, dina blivande kollegor har hög kompetens och ett stort engagemang. Vi arbetar teambaserat så att rätt händer gör rätt saker! 

Arbetsuppgifterna innebär, förutom IT ansvaret, vanligt förekommande uppgifter för en medicinsk sekreterare på vårdcentral såsom receptionsarbete och utskrift av dikterat material. Även andra uppdrag inom administration kommer att bli aktuellt. 

Hos oss erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete samt ett antal förmåner som t.ex. fri öppen hälso- och sjukvård, friskvårdsbidrag, löneväxling, föräldrapenningtillägg eller kanske vill du hyra cykel eller dator till ett förmånligt pris.

Om dig
Vi söker dig som har dokumenterad utbildning i vårddokumentation/ läkarsekreterarutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av journalsystemet VAS och är intresserad/kunnig inom IT. 

För att trivas i rollen som medicinsk sekreterare hos oss behöver du kunna arbeta självständigt, vara initiativrik och flexibel samt ha en utpräglad servicekänsla med stort engagemang. Arbetet ställer krav på mycket god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. 

Välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.

Om oss
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar bland annat för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och vi har kommit en bra bit på vägen. Välkommen att följa med oss på vår resa!




Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vårdcentralen Halland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Liknande jobb