OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsen kommer att vara onkologmottagningen/Kirurgkliniken. Onkologmottagningen är en poliklinisk dagvårdsenhet. Vi har hand om patienter på läkarmottagning och behandling.
Du som är medicinsk sekreterare, har jobbat ett tag och är intresserad av ett självständigt arbete.
Vår medicinska sekreterare på enheten är en nyckelperson som ansvarar för IT och det administrativa arbetet på mottagningen. Övriga medarbetare vänder sig till vår medicinska sekreterare vid många olika praktiska och administrativa frågor. Det är ett mycket självständigt arbete som du får vara med och utveckla.
Arbetet innebär administrativa rutinmässiga arbetsuppgifter samt medicinsk dokumentation som ställer höga krav på noggrannhet och flexibilitet.
Ring gärna för ytterligare beskrivning av arbetsinnehållet.
Medicinska sekreterarprogrammet 120 p, YH-utbildning 400 poäng eller 1-årig eftergymnasial vårddokumentationsutbildning.
God och bred erfarenhet av sekreterararbete. Du bör kunna jobba självständigt, ha god samarbetsförmåga, vara stresstålig och flexibel. Ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Intresserad av utveckling och arbeta för arbetsplatsens bästa.
Goda kunskaper i medicinsk terminologi med inriktning på kirurgi och onkologi är meriterande. Bred erfarenhet av datahantering är av stort värde.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, samarbetsförmåga och servicevilja.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50