OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta som medicinsk sekreterare hos oss ger Dig en stor möjlighet till ett självständigt och omväxlande arbete. Förutom sekreteraruppgifter som dokumentation och administrativ service består ditt arbete av receptionsarbete och kontakt med våra och vårdcentralens patienter samt att sammanställa och utveckla vår verksamhetsstatistik. Du kommer att vara vår lokala systemadministratör. I arbete ingår även att inneha kassaansvar, hantera fakturor, ansvara för telefoni/IT m.m. I arbetet hos oss jobbar Du i nära samarbete med hela arbetsteamet, vårdcentralens sekreterare och övriga medicinska sekreterare i basenheten.
Den aktuella anställningen ger möjlighet till heltid. 80% av arbetstiden är förlagd till Öppenvårdspsyk Gagnef, och den resterande delen innebär dokumentationsstöd till övriga verksamheter men kan ske på plats i Gagnef.
Medicinska sekreterarprogrammet 120 p.
Vårdadministrativa programmet 120 p.
YH-utbildning 400 p.
1-årig eftergymnasial vårddokumentations utbildning.
Då Du som sekreterare är enhetens ansikte utåt och den som våra patienter vänder sig till, lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som bidrar till öppenhet och ett gott bemötande.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50