OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av de största arbetsgivarna i Halland. Vi är 7 500 medarbetare - alla med uppdraget att främja utveckling och tillväxt och att ge hallänningarna god hälso- och sjukvård. Region Halland har som sin vision "Halland - Bästa livsplatsen." Det innebär att göra Halland till den plats där människor ges bästa möjliga förutsättningar att bo och verka.
Region Halland vill ha engagerade medarbetare som trivs på jobbet och är stolta över det vi tillsammans uträttar. Därför satsar vi på kompetensutveckling, forskning, bra arbetsmiljö och på att utveckla vår verksamhet - det som behövs för att tillsammans bygga bästa livsplatsen.
Rehabiliteringskliniken organiserar arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, logopeder, psykologer, undersköterskor och sjukgymnaster inom specialistsjukvården i Region Halland. Rehabiliteringskliniken ansvarar för den rehabiliteringsmedicinska verksamheten inom Region Halland. Vi har verksamhet i Halmstad, Varberg, Falkenberg, Laholm, Hylte och Kungsbacka.
Sekretariatet inom verksamhetsområde 2 innefattar ett större antal sekreterare som för närvarande bemannar fyra kliniker i såväl Halmstad som i Varberg. Sekretariatet är en egen organisation där alla har en placering i någon kliniks verksamhet. Man ingår i den kliniken samt deltar i utvecklingsarbete och utbildningsdagar som kliniken håller.
Nu söker vi en medicinsk sekreterare med placering på mottagningen för logopedi och arbetsterapi i Varberg.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetstuppgifterna är i huvudsak reception, remisshantering, telefon och tidsbokningar för paramedicinska resurser. Det finns två separata mottagningar i Varberg. Sekreterarna bistår varandra över mottagningarna.
Vi ser det som en självklarhet att våra medarbetare har en utpräglad servicekänsla gentemot både patienter och personal. Vår styrka ligger i vår gemenskap och förutsätter god samarbetsförmåga. Att du som person är noggrann ser vi som en viktig egenskap då vår ambition är att hålla en hög patientsäkerhet och för att en stor del av arbetet är registreringar som beskriver klinikens verksamhet och produktion.
Vi erbjuder dig: En personlig utvecklingsplan och goda möjligheter att utvecklas i din yrkesprofession genom våra gemensamma yrkesmöten där du knyter många kontakter inom området med övriga sekretariat. Yrkesmötet är ett forum för intern kompetensutveckling och information/dialog. Det kan finnas möjlighet att rotera kring olika arbetsplatser inom hela verksamhetsområdet.
KVALIFIKATIONER
Vårddokumentationsutbildning/medicinsk sekreterare. God datorvana och goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom servicekänsla, flexibilitet, noggrannhet och samarbetsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Johansson, avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult område 2
035-13 11 75
Jenny Millberg, Vision
035-14 77 71
Maria Johansson PA-konsult
035-13 11 75
Anette Johansson, Avdelningschef
035-13 46 07
Marita Backe, bitr. Avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult
035-13 11 75
Avdelningschef Anette Johansson
035-13 11 56
Ställföreträdande avdelningschef Susanne Karlsson Öhlin
035-13 16 09
PA-konsult Maria Johansson
035-13 11 75