OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicinsk sekreterare sökes till en ny digital vårdgivare - Migränhjälpen
Kort om Migränhjälpen
Migränhjälpen är en privat, offentligt finansierad digital vårdgivare. Det finns idag ca 200 000 patienter med kronisk migrän där endast 5-10 % får den hjälp de behöver. För att få en korrekt diagnos och bla få möjlighet att få tillgång till nya effektiva läkemedel så krävs bedömning av neurolog. Vi skapar nu den första digitala specialistmottagningen för människor med svår huvudvärk och kronisk migrän. Med digitala hjälpmedel, mänsklig vårdkompetens, samt en nära dialog med de vårdsökande arbetar vi för att tillgodose att patienterna får rätt vård. Vi gör det framförallt genom digital chatt men video eller telefonsamtal kan också förekomma. Vi är i en startup-fas och erbjuder fina möjligheter att växa tillsammans med oss. Vi började ta in patienter i slutet av augusti och växer nu vidare. Läs mer på vår hemsida: www.migranhjalpen.se.
Dina arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos Migränhjälpen får du ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Uppgifterna innefattar medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsregistrering, statistikhantering och övriga administrativa uppgifter.
Du kommer att arbeta i vår plattform och journalföra i VAS och har ett nära digitalt samarbete med läkare och sjuksköterskor.
I och med att vi är ett litet företag till att börja med, så är det viktigt att man är driven och inte rädd för att hugga in på olika arbetsuppgifter som kanske ibland ligger lite utanför det primära ansvarsområdet. Arbete innebär även att supportera VD i en del administrativa uppgifter.
Om dig
Vem söker vi?
Dig som ser möjligheter istället för hinder
Dig som vill utvecklas och bredda din kunskap och kompetens
Dig som kan arbeta utifrån både ett patientperspektiv och privat företagsperspektiv
Dig som är snabblärd och bekväm att arbeta i olika system
Dig som vill arbeta på kontor och digitalt
Dig som har varit medicinsk sekreterare i minst 2 år
Dig som är lyhörd, noggrann och har en hög ansvarskänsla
Arbetslivserfarenhet och krav
Utbildad medicinsk sekreterare, alternativt undersjuksköterska med mycket god datorvana. Du får gärna ha goda kunskaper inom Office 365 och Windows. Vi arbetar idag med VAS och Practitioner, men har du erfarenhet från andra journalsystem så är det meriterande.
Goda kunskaper i svenska och bra på att formulera dig i skrift. Meriterande är om du jobbat med smärta/huvudvärk tidigare eller med försäkringsärenden. God datorvana krävs.
Övrigt
Vi sitter idag 3 personer i vårt trevliga Gårdshus på Scheelegatan på Kungsholmen tillsammans med ett annat digitalt vårdbolag, nämligen Remisshjälpen. Efter årsskiftet kommer vi att öppna ett lokalkontor i Jönköping och kommer framöver även att anställa fler personer i Stockholm.
Arbetstider är normalt kontorstid mån-fre, 08.30-17.30 eller 8.00-17.00, heltid.
Vad erbjuder vi?
Göra något ingen annan tidigare gjort
Arbeta inom Digital Hälsa som är ett område som växer mycket kraftigt
Arbeta med en alldeles unik affärsmodell
Kompetensutveckling och utbildning
Goda utvecklingsmöjligheter
Du kommer i händelse av anställning erbjudas en introduktionsutbildning. I övrigt bjuder vi på ett härligt arbetsklimat, högt i tak och stimulerande arbetsuppgifter.
Lön och arbetsvillkor
Individuell lönesättning tillämpas.
Fast lön
Försäkringar
Sjuklön
Semester
Friskvårdsbidrag
Anställningsvillkor
Heltid
Provanställning som övergår i tillsvidareanställning efter 6 månader
Tillträde efter årsskiftet
Ansök!
Vi välkomnar ansökningar löpande så välkommen att skicka in ditt CV och personligt brev så fort som möjligt, dock senast den 1 Nov. Glöm inte telefonnummer så att vi kan nå dig.
Maila till jobbansokan (at)migranhjalpen.se
Vi ser fram emot din ansökan.