OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär förutom sedvanliga arbetsuppgifter även triagearbete i team med vårdpersonal, receptionsarbete och mycket patientkontakt. I arbetet är det viktigt med ett gott bemötande både gentemot patienter och medarbetare. I tjänsten ingår dag-, kvälls- och helgtjänstgöring. Du lägger ditt önskeschema, d.v.s. passen ska bemannas så att verksamheten blir optimal, men möjlighet till val av lediga dagar finns.
Att arbeta på akutmottagningen ger dig variation i arbetslivet då den ena dagen inte är den andra lik, vilket innebär att arbetet aldrig blir enformigt. Då du arbetar oregelbundet så träffar du dina kollegor vid olika tillfällen och det blir aldrig tråkigt. Där emellan har du några lediga dagar för att återhämta dig.
I arbetet träffar du många patienter med olika diagnoser då du arbetar för hela sjukhuset. Detta ger dig kännedom om klinikernas medicinska terminologi och därmed breddar din kunskap.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning i vårddokumentation, har goda IT-kunskaper och erfarenhet av datoriserat journalsystem, gärna VAS. Önskvärt med några års erfarenhet som medicinsk sekreterare, men störts vikt läggs vid personlig lämplighet såsom t.ex. social kompetens. Med detta menas att du har lätt för att möta människor i olika situationer då detta underlättar den fortsatta processen på akutmottagningen. Vi värdesätter god samarbets- och initiativförmåga och ser gärna att du är flexibel i ditt arbete.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Klintefors, avdelningschef
035-13 11 42
Martina Bergqvist PA-konsult
035-13 11 68
Anette Larsson, Vision
035-13 15 06
Maud Lovén, stf avdelningschef
035-13 42 14
Katarina Nilsson, Vision
035-13 42 09
Avdelningschef Lena Klintefors
035-13 11 42
Stf avdelningschef Maud Lovén
035-13 42 14
Avdelningschef Susanne Karlsson Öhlin
0729-62 67 57
PA-konsult Sofia Ersson Heinsjö
035-13 11 79
Stf. avdelningschef Maud Lovén
035-13 42 14