OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en medicinsk sekreterare som vill bli en del av vårt glada gäng på BUP i Varberg!
Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med vårddokumentation, sköta bokningar samt andra administrativa uppgifter såsom intyg och posthantering.
I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna receptionen med mottagande av samtal till vår TeleQ, ärenden i mina vårdkontakter samt att välkomna och registrera patienter.
Hos oss arbetar psykologer, specialpedagog, läkare, socionomer, arbetsterapeut, sjuksköterskor och medicinska sekreterare i team. Här blir du en del av en vårdenhet som kännetecknas av ett relativt stort och komplext patientflöde. Arbetet är stimulerande och lärorikt med varierande innehåll där din insats är en viktig del i vårdprocessen.
Om arbetsplatsen
Psykiatrin i Halland ansvarar för all offentligt driven specialistpsykiatri inom regionen. Här ingår verksamheter för barn, ungdomar och vuxna, såväl öppen- som heldygnsvård.
BUP-mottagningen i Varberg har som uppdrag att erbjuda utredning och behandling till barn och ungdomar 0-17 år med psykiatriska tillstånd och behov av insatser på specialistnivå. På vår mottagning arbetar flera olika professioner vilket innebär att vi har en stark kompetens såväl utifrån det psykologiska som det medicinska perspektivet. Vi har ett nära samarbete mellan professionerna och en bred kompetens inom både behandling som utredning och diagnostik.
Vi bedriver ett kvalificerat utrednings- och behandlingsarbete med goda resultat enligt de strukturerade patientuppföljningarna som görs kontinuerligt inom verksamheten. Mottagningen präglas av ett tydligt patientfokus och en engagerad personalgrupp vilket skapar förutsättningar att bedriva utvecklingsarbeten inom flera olika områden.
Våra lokaler är centralt belägna med gångavstånd till centralstationen.
Kvalifikationer
Vi söker dig med dokumenterad utbildning som medicinsk sekreterare och goda kunskaper i svenska språket samt medicinsk terminologi. Du är en van datoranvändare, gärna med erfarenhet av arbete i dokumentationssystemet VAS, webbtidbok och av TeleQ. Som medicinsk sekreterare hos oss är din administrativa noggrannhet avgörande för att det löpande mottagningsarbetet ska fungera bra.
Du visar ett gott bemötande och hög serviceanda både i medarbetarskap och i kontakt med våra patienter. Du är en person som tycker om att ge god service och har en förmåga att planera och prioritera i det dagliga arbetet. Därtill fäster vi stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering sker urval och intervjuer löpande.
Välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du trivs och utvecklas i ditt arbete. Klicka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/att-jobba-i-region-halland/formaner-for-dig-som-anstalld/ för att läsa mer om de förmåner vi kan erbjuda dig som anställd.
Övrigt
Inför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.