OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Vill du ha ett omväxlande och roligt arbete där du ges möjlighet att bidra till utveckling av verksamheten? Då ska du söka dig till oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker medicinsk sekreterare till vår Administrativa enhet.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med möjlighet att utvecklas. Dina arbetsuppgifter består av kassaarbete, all förekommande medicinsk dokumentation, diagnosregistrering samt post och patch. I denna tjänst ingår också att arbeta som Heromarapportör varför man behöver ha goda kunskaper i Heroma.
Vi ser också att du tycker det är spännande med digitalisering och är intresserad av att utveckla vår klinik i nytänk gällande tekniska lösningar och nya arbetssätt som underlättar för alla yrkeskategorier på vår klinik.
Som anställd här har du möjlighet till inflytande och flexibilitet kring ditt schema och dina arbetstider, något som vi tycker är viktigt för att få nöjda medarbetare och en fungerande verksamhet. Låter det som du?
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Om dig
Vi söker dig som har vårddokumentationsutbildning. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska språket samt god IT-vana och erfarenhet av journalsystem i Melior och Elvis.
Vi söker dig som är driven och vill vara med och påverka. Du ska ha god organisationsförmåga, ett gott bemötande och då vi arbetar med teambaserad vård är det viktigt att du har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Varmt välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
tf. Enhetschef Christina Backefeldt
031-342 77 63
Vision, Susanne Lax
031-342 78 25
Verksamhetschef, Kaarina Sundelin
031-342 91 52
Vision, Susanne Lax
031-342 78 25
Verksamhetschef Radi Jönsson
073625 45 78
Vårdenhetschef Kristoffer Nydén
031-342 89 25
Tf Vårdenhetschef Catharina Wennman
076-050 58 10
Vårdenhetschef, Carina Sandin
031-342 43 20
Sektionsledare, Lisa Åberg
031-342 93 94
Vårdenhetschef Carina Sandin
031-342 43 20