OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om verksamheten
Psykiatrimotttagning Väster har patienter från upptagningsområden i västra Göteborg, samt Hisingen och delar av centrala Göteborg.
Enheten är organiserad i subspecialiserade behandlingsteam med läkare, psykolog, kurator, sjuksköterska, arbetsteurapeut, sjukgymnast och medicinsk sekreterare. Som medicinsk sekreterarna arbetar du framförallt övergripande mot hela mottagningen, men är också ansvarsmässigt knuten till specifika team.
Arbetsuppgifter
I rollen som sekreterare på mottagningen ingår du i en grupp om sex medicinska sekreterare som arbetar på vår mottagning. Arbetet som sekreterare består bland annat av kassa/receptionsarbete, registreringar i vårt patientbokningssystem ELVIS, samt skrivande av journalanteckningar utifrån läkardiktat i medspeech. Därutöver har man också hand om viss telefonservice för mottagningen samt posthantering och diverse andra administrativa arbetsuppgifter - till exempel att beställa nytt material via marknadsplatsen. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla yrkeskompetensen för medicinska sekreterare och förbättra det administrativa arbetet inom verksamheten.
Du arbetar nära mottagningens alla medarbetare, men det är framförallt läkargruppen som förser dig med arbete. Som sekreterare på mottagningen är du knuten till ett av teamen som du har det administrativa huvudansvaret för. På mottagningen har vi påbörjat ett arbete med att vidareutveckla och automatisera de repetitiva arbetsuppgifterna som sekreterarrollen kan innebära. Men för att få dessa processer att fungera krävs fortfarande handpåläggning från sekreterargruppen. Det är därför bra om du känner dig sugen på att vara med att driva vårt utvecklingsarbete vidare och vill och lätt kan ta till dig ny programvara.
Vi håller också på att diskutera hur och i vilken omfattning vi, vissa delar av arbetstiden, kan möjliggöra arbete hemifrån.
Om dig
Det är ett krav att du har vårddokumentationsutbildning. Vana vid Melior och ELVIS är meriterande. Vi söker dig som håller en hög professionell nivå i din yrkesutövning och som vill utvecklas i rollen. Arbetet präglas av variation och att uppgifterna blir korrekt utförda. Det är därför viktigt att du har initiativförmåga, är företagsam och noggrann.
Du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Som person värdesätter du att ge service och att ge patienter, kollegor och vårdgrannar ett gott bemötande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.