OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Habilitering & Hälsa erbjuder specialiserad vård och stöd till personer som har en varaktig funktionsnedsättning; som nedsatt förmåga att kommunicera, se, höra eller röra sig. Målet är att bibehålla och utveckla funktionsförmågan, skapa förutsättningar för en god hälsa och möjlighet att aktivt delta i samhället. Vill du göra skillnad för personer som har en funktionsnedsättning? Välkommen till Habilitering & Hälsa, en del av Västra Götalandsregionen. Tillsammans har vi kraft att förändra.
eskrivning
Syncentralen arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med synnedsättning i alla åldrar.
Målet med verksamheten är att skapa förutsättningar för personer med synnedsättningar att kunna leva ett gott liv och nå full delaktighet i samhället. Vi arbetar i multiprofessionella team, där vi utgår ifrån patientens unika behov. I teamet samarbetar administrativ personal, kurator, synpedagog, optiker, hjälpmedelstekniker och IKT-tekniker/utbildare.
Nu söker vi en medicinsk sekreterare till ett vikariat för en av våra medarbetare som går på föräldraledighet. Vikariatet är på ett år. Vi erbjuder dig ett stimulerande och spännande arbete tillsammans med engagerade och kompetenta arbetskamrater.
Vi söker dig som är intresserad av ett omväxlande arbete som medicinsk sekreterare. Du är serviceinriktad, positiv och har ett intresse och vilja att vara en del i verksamhetens vårdadministrativa stöd. Du skall ha ett gott bemötande och en god servicekänsla. Det är viktigt att du ser möjligheter, kan ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också har förmåga att arbeta i team.
Arbetsuppgifter
Du, som medicinsk sekreterare, kommer att fylla en viktig funktion hos oss.
- Produktionsplanering
- Patientbokningar
- Schemaläggning
- Receptionsarbete
- Telefonservice
- Order/fakturahantering
- Övrigt administrativt arbete
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en vårddokumentationsutbildning, högskola alternativt KY/YH-utbildning för medicinsk sekreterare.
Goda språkkunskaper i svenska, god IT-kunskap och kunskap i Officeprogrammen är en förutsättning. Tidigare erfarenhet av Melior och Audit Base är meriterande.
Arbetet ställer krav på självständighet, stresstålighet, initiativförmåga och flexibilitet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, god förmåga till samarbete och ser gärna att du har erfarenheter av liknande arbetsuppgifter.
Övrigt
Inom Habilitering & Hälsa strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.